Hemma från Skövde

Måndag. Ny vecka. Nya tag.
Kom hem från Skövde igår. Vi åkte från våren och kom hem till vintern. Härligt! Men lite suspekt.

I Skövde har vi haft det kanon. Umgåtts med Gugges mormor. Träffat hans morfar och morbror. Bara varit. Blivit bortskämda. Där nere var det gröna gräsmattor och en del blommor började titta upp ur rabatten. Konstig känsla så här mitt i januari.

Kom hem igår kväll. Det tar på kroppen att åka tåg i flera timmar. Kom hem till ett vitt Sundsvall. Härligt! Precis som det ska vara i mitten av januari.

Idag har jag jobbat. Stressat på med min projektrapport. Hann klart men fick lite panik då dokumentet bestämde sig för att spela ett spratt med mig. Tur att jag inte satt fem i och skulle skicka in. Som tur var gick det bra. Nu ska jag ladda inför examinationen på fredag. Sedan är det förhoppningsvis inget mer skolarbete på ett tag. Dags att plocka ut examen sedan! :)

Nu ska jag städa. Julen ska bort. Dock vet jag inte om jag tänker ta bort ljusstakarna vi har i vardagsrummet, stjärnan och ljusslingan i sovrummet. Jag tycker inte att det är juliga saker utan mer vintriga saker. Tomtarna och granen åker definitivt. Lika så adventsljusstaken i köket. Och gardinerna i köket. Nu när snön kom känns det på något sätt mer rätt att ha kvar det.

Ikväll är det Idrottsgalan. Jag ska kolla.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits