En vecka kvar

En vecka återstår. Sedan är det jul. Härligt.
Jag jobbar två dagar till. Sedan är det 2,5 veckor ledigt. Ni ska tro att jag längtar.

Jag och Gugge åker ner till Hudik på söndag. Då påbörjar vi julfirandet. Så här kommer nog veckan att se ut i stora drag:
Söndag - Åka till Hudik på förmiddagen. Umgås med Gugges mormor på eftermiddagen. Ha lillajulafton med lillasyster med pojkvän och mamma.
Måndag - Ta det lugnt på dagen. Följa med lillasyster och åka skridskor på kvällen. Det var längesedan jag stod på mina skridskor nu och jag längtar så att få snöra på mig dom! Även om de är oslipade.
Tisdag - Ta det lugnt på dagen. Troligtvis springa en sväng på stan med lillasyter för att göra det sista inköpen.
Onsdag - Självaste julafton. Förmiddagen hemma hos mamma då vi äter julgröt och leker julklappsleken med hela tjocka släkten på den sidan. Vi skingras för att åka åt olika håll vid två, tre ungefär. Åker med pappa och lillasyster till kusin för att fira med den sidan av släkten på eftermiddagen/kvällen. Kommer tillbaka till Hudik trötta på kvällen. Åker troligtvis till Gugge och hans föräldrar då för att fira lite jul med dem.
Torsdag - Juldagen. Åker till min kusin även denna dag för att äta ännu mer mat. Denna gång är även Gugge med. Vi äter tills vi storknar. Åker sedan hem till Hudik så lillasyster hinner ut i god tid skulle jag tro. :)
Fredag - Annandag jul. Mormor fyller år så det är självklart kalas hos henne. Hela tjocka släkten samlas och äter god ungersk mat. Traditionen säger Winerschnitzel och stekt ris och surkål. Jag vet att det blir så även i år.

Jag och Gugge vänder hemöver igen någon gång mellan jul och nyår. Vi ska även hinna med att fira lite jul med Gugges systers familj som kommer upp några dagar. I dagsläget är det inte inplanerat när. Men vi hoppas att det blir längre än bara en dag. Vi vill hinna busa och leka med E. :)

Nu ska vi ut till Birsta och köpa de sista klapparna. Jag hoppas vi blir klara nu så kan vi slappa resten av veckan.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits