Tillbaka till våren!

Åre var kanon! Precis vad som behövdes. Hade med mig skolsaker men gjorde inget utav det. Tror jag hinner ändå. Fjälluften har gett mig styrka.

Åre resan i korthet:
Jag och Gugge for upp på söndagen. Ovädret hade nått Sundsvall och det var många som var orolig för oss när vi skulle ut och åka. Efter Matfors var det ingen fara och vi var framme i Åre efter några timmar. Lägenheten var kanon. Det första vi möttes utav var en platt-TV och en totalrenoverad lägenhet. Grannarna bredvid hade det inte alls lika tipptopp som oss.
Måndagen kom och vädret var inte på topp. Jag och Gugge tog det lugnt hela dagen och inväntade svärfar. Åt lunch vid Åretorg och kikade runt lite. På kvällen fixade vi maten och påbörjade sedan vår bowlingturnering som skulle pågå hela veckan.
När vi vaknade på tisdagmorgon var vädret lite bättre och vi var alla tre laddade för backarna. Vi åkte och åkte hela dagen. Åt lunch på Fjällbacken. Hamburgare som smakade kanon efter en halvdag i backen. På kvällen åt vi tacos och bowlingturneringen fortsatte.
Onsdagen började kanon med sol. Och vi hade tur eftersom att det fortsatte så hela dagen. Vi började med att ta oss till toppen och där fick vi oss en härlig utsikt. Åkte i solen hela dagen och mådde toppen. Satt ute på verandan och solade efter vi gett upp åkningen och det var så härligt så jag somnade till. Precis som det ska vara. Spelade klart bowlingturneringen och svärfar stod som vinnare. Bara konstatera att jag och Gugge lät honom vinna! ;) Åt middag ute. Jätte god pizza.
Sista dagen i Åre kom och vi packade ihop och städade ur lägenheten. For förbi Åre Chokladfabrik innan vi började vår resa hemöver. Stannade också i Bräcke och åt en typiskt torsdags lunch, ärtsoppa och pannkaka.

Åre var toppen! Jag har samlat kraft för att ta mig an denna vår på allvar nu. Jag hoppas att Gugge fick lite vila trots att han hade med sig en del jobb. Nu ska jag ta tag i vår lägenhet här hemma. Det ser inte så roligt ut här.. Men snart så.

.Angel

Kommentarer:
Postat av: Lena

Åre är ljuvligt :)

2007-03-23 @ 16:42:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits