Tillbaka i Sundsvall

Så var jag åter på kontoret.
Helgen i Hudik har varit kanon. Skönt att vara hemma och bara ta det lungt och umgås med nära och kära.

Fredag. Vi kom ner till Hudik vid sex. Pappa hämtade oss på tåget och skjutsade hem oss till mamma och syster. DÄr bytte vi om och tog oss sedan till resturang Texas. Mycket god mat. Jag och Gugge åt så att våra magar nästan sprack. Men en varsin efterrätt lyckades vi få ner. Promenaden hem var mycket bra. Trots regn och slask.

Lördag. Vaknade runt nio. Skjutsade moster till jobbet och handlade samtidigt frukost. Jag, mamma och Gugge tog oss ner på stan och där blev det lite shopping. Hittade två toppar för en billig pening. Gugge köpte en julklapp. Åt lunch på Jambo. Inte en hemresa om man inte varit där. Efter att vi blivit mätta och belåtna åkte vi till sjukhuset för att hälsa på mormor. Hon var relativt pigg och skojfrisk. Undra om det kanske var gasen som hon fick. Hon påstod det själv i alla fall. Kom på att sist jag träffade mormor låg hon också på sjukhuset. Jag hoppas inte hon ligger där nästa gång, för då är det jul och hennes 80-års dag. På
På kvällen åt vi middag hemma med kusin, morbror och mamma.
Jana och T kom också förbi en snabbis. Kul att träffa dem båda. Var ett bra tag sedan sist. Efter maten åkte vi till idrottshallen för att se sis på deras dansuppvisning. Mycket duktiga dansare. Skoj att få se Sofie Becker dansa också!!

Söndag. Jag och gugge tog det mycket lugnt. Jag läste ut en bok och han jobbade lite. På eftermiddagen tog vi oss hem till hans föräldrar. Där fick vi glögg, pepparkaka och jultalrik. Mums! Vi hann även hem till pappa för att byta gardiner. När vi kom hem till mamma igen däckade jag nästan i soffan. Magen värkte som bara den.

Måndag. Vi var till banken för att fixa lite. På väg hem träffade vi Jana och D. Kul att även få träffa honom. Han hade också vuxit. Sara skjutsade oss till tåget. Nu sitter vi på varsit kontor och jobbar.

Nästsista dagen för mig. Vemodigt måste jag säga!
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Vad bra att ni har haft det lungt och skönt här hemma.Och vi kan ju betona snabbis på oss i varje fall:)Kram Jana, T & D!

2007-12-10 @ 18:52:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits