Tillbaka hemma i vardagen

Då var vi åter hemma i Sundsvall efter några dagar i Hudik. Känns som om vi åkt denna sträcka mellan Sundsvall och Hudik ett antal gånger i sommar. Och fler blir det väl i höst?!

Åkte ner med K i fredags. Skönt att få åka bil. Vi puttrade oss fram i vrålåket. :) När vi väl kom fram möttes vi av två buspojkar i dörren. Kusinbarnen T och D skulle sova hos mamma och Sara hela helgen. Vi skyndade i väg och handlade mat och började sedan dona med tacosen. Alla var riktigt hungriga så vi smaskade på rätt så bra ute på balkongen. Mysigt att sitta ute där och äta. Inte ofta vi gör det längre. Efter maten mös vi på i soffan. Jag, Gugge, Sara, T och D. Mysigt värre!! :D T hade gaddat ihop sig med Gugge så han skulle absolut sova med honom. Vi fick därför flytta om lite sovplatser när det blev dags att sova. Jag och Gugge tog T med oss i mammas dubbelsäng och hon fick ta vårt rum.

På lördagen var det skjort-letar-dags. Inför dopet måsta Gugge ha en ny skjorta så vi traskade ner på stan och mötte upp med hans föräldrar. Provade oss igenom MQ utan resultat. Gick i rask fart över till H&M och där hittade vi en nästan på en gång. Letandet var över! Handlade med oss mat från pastavagnen och gick hem för att äta. Pojkarna kom hem med mamma och Sara efter en dag på maln. De var också lite små hungriga så vi åt/fikade allihopa. Jag och Gugge gick sedan hem till hans föräldrar för att träffa mormor samt morbror med fru som kommit ändå från Skövde. Där fick vi fika och hann med att umgås lite. Efter det tog vi oss hem till mamma igen för en grillkväll. Satt denna gång ute på baksidan och åt. Det här var ju riktigt mysigt uttryckte T det och jag kan inte annat än att hålla med. Efter maten var det parken som hägrade för T så jag och G följde med. Lekte och stod i i säkert en timma. När det blev dags att sova bytte vi tillbaka till de vanliga platserna. Mamma fick sällskap av T denna natt.

Söndagen betydde dopdag för E. Vi klädde oss fina och åkte mot Järvsö. Fick en lite mysstund med dem innan det var dags för gudstjänst och trippeldop. Agerade fotograf hela dagen så det blev ett antal bilder innan det var dags att åka hemåt igen. Dopet var jätte fint, dopfikade var jätte gott och vi hann alla med att mysa och gosa med E. Han är alldeles för underbar!

Vi var lediga en dag till så vi stannade i Hudik över måndagen också. Gugge jobbade lite på förmiddagen och sedan umgicks vi med hans föräldrar och mormor på eftermiddagen. Efter maten fick jag ont i huvudet så jag skippade att följa med på båt- och fisketuren som Gugge och svärfar for i väg på. Vilade hemma hos mamma och Sara i stället.

Idag for vi hem tillbaka till Sundsvall. Alltid lika skönt att komma hem igen. Ska försöka packa upp väskorna nu och sedan bara vara. Städas bör det också göras men är ju ledig imorgon så då kanske jag ska passa på?! Eller så kanske jag får något ryck senare ikväll när Gugge är på träning.

Så, det blev en lång uppdatering men jag kände att det var dags. Hoppas ni har orkat läsa och att jag inte tråkat ut er alltför mycket. Appropå den nya bloggen som jag har skrivit lite om, den är på väg men vill få till den riktigt innan jag börjar använda den. Men hoppas att det blir snart i alla fall.

Sköt om er!
.Angel

Kommentarer:
Postat av: jana

Mään,härligt med mycket som hände hemma!!
Tack för allt!
kram Jana

2007-08-21 @ 21:15:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits