Söndag - vilodag?

Börjar med att säga Grattis till alla pappor! Farsdag idag. Vi firar det inte så mycket. Eller inte i år i alla fall. Ringde pappsen och sa grattis tidigare idag. Han blev glad!

Söndag idag. Betyder för de allra flesta vilodag. Inte för mig. Inte denna vecka i alla fall. Jobbade öppning idag. Lugnt och skönt de första timmarna. Sedan strömmade det till folk hela tiden. Synd bara att det var nästintill tomt på de flesta frukt och grönt platserna... Illa!

Halkade mig till och från jobbet. Isigt på de flesta trottoarer. Inte ens cykel- och gångvägar är sandade/grusade. Illa av kommunen. De är ju trots allt de som har hand om dessa vägar.

Fick ett ryck när jag kom hem från jobbet. Var nog redan uppe i varv och bara fortsatte av farten. Plockade undan alla pappers- och bokhögar och kläder som låg överallt. Nu är det äntligen tomt på alla golvytor och man kan röra sig fritt utan att stöta i en pappershög. Skönt! Passade även på att byta sängkläder i sängen. Älskar verkligen att få krypa ner i en renbäddad säng. Dock var det favoriterna som åkte i tvätten. Tvättade även två maskiner tvätt. Så nu är tvättkorgen tom igen. Förstår inte vad vi gör ibland med våra kläder.

Har lyckats läsa ut en till bok till uppsatsen också. Organisation - konsten att beskriva och förstå organisationer. Imorgon blir det till att skriva ner det i teorikapitlet. Ska även börja på en ny bok. Har inte bestämt mig för vilken ännu. Men läsning blir det.

Idag har det bara blivit skräpmat. Tacosrester till lunch och pizza till middag. Gott men inte alls nyttigt. Till veckan blir det träning. Vet dock inte när eller hur jag ska hinna med det. Får helt enkelt kliva upp med tuppen för att hinna med allt som ska göras denna vecka.

Dags att gå igenom alla mina bloggar.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits