Hem och hushåll

Har gått och blivit huslig. Eller snarare husligare. Finns det förövrigt något ord som heter så? Husligare?! Aja.. ni fattar poängen va?!

Igår kväll kom jag på att vi inget bröd hade till frukosten idag. Klockan var du strax innan elva. Hydro var stängt likaså alla mataffärer. Statoil är inte att tänka på. Jag vill inte bli ruinerad. Bröd till frukost skulle vi bara ha konstaterade jag och Gugge. Sagt och gjort. Elva noll noll började vi baka bröd. Är det ens tillåtet att baka den tiden på dygnet?! Ni som bakat bröd vet ju att detta ska jäsa osv. I ungefär en timme. Runt ett tiden blev brödet klart. Vi hade då börjat kika på film, Narnija. Tyvärr var ljudet lite kasst på deras röster så det var lite svårt att höra vad som sades. Inte heller hade vi någon text. Självklart orkade jag inte koncentrera mig för att höra vad som sades utan jag somnade. Brödet har jag inte smakat på. Men Gugge säger att det var gott. Litar på honom tills jag själv smakat imorgon.

Ännu mer huslig har jag varit idag. Hittade äntligen ett tyg att sy vardagsrumsgardiner. Har kikat på det varje gång jag varit på stan de senaste dagarna nu (ska tilläggas att jag varit på stan everyday denna vecka, plus i fredags). Tyget var även på rea så det var bara att slå till. Började sy ikväll men på något vis blev jag inte klar. Vissa saker satte käpar i hjulen för mig. Room Service, telefon med mamma, snett golv eller var det jag som mätte snett?! Ska i alla fall fortsätta imorgon.

Nu snart är det dags för sängen. Ska bara bli klar med uppladdningen av kort som jag ska framkalla. Hittat en seg sida, men billigt blir det!
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits