Blixtar och dunder, magiska under

Har ni någonsin befunnit er på en öppenplats samtidigt som det åskar, blixtar och öser ner regn?!

Igår spelade Giffarna hemmamatch på IP. Jag och Gugge var där tillsammans med ca 2000 andra. Blixtrade gjorde det nästan hela tiden. Lika så åskade det. Regnet kom på slutet. Ungefär samtidigt som blixten ordnade strömavbrott i stora delar av stan. IP blev svart. Spelarna sprang in till omklädningsrummen. Vi i publiken tryckte upp oss under taket. 30 minuter senare kom spelarna ut igen och matchen fortsatte.

Igår blev det vinst med dunder och brak på IP för Giffarna.

Det är inte roligt att sitta på en fotbollsläktare när blixten slår precis i närheten. Man känner sig liten.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Ja herregud vilket oväder det var igår! Jag bor ca 50 meter från arenan, men vi slapp i alla fall strömavbrott! Hade vi flyttat in i den nya lägenheten på södermalm så hade det nog varit strömlöst! Tänkte på de som var på fotbollen igår,måste ha blivit blött!

Postat av: Johanna

Uha, jag skulle ha legat ihopkrupen under en bänkrad... :S

2006-08-29 @ 14:53:11
URL: http://hannaho.webblogg.se
Postat av: Silla

Nämen tjoo! OOoopsi daisy låter inge vidare...
Idag var det gott väder med sol oså passade på att njuta ..
Appropå pratet om väder :P så måste man passa på att ta ett sista dopp i havet glöm inte att se Marelden måste jag se blir dopp snart tror ja : )

Kramas/S

2006-08-29 @ 17:04:57
URL: http://silla.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits