Påsken 2006

Påsken 2006 är över. Mitt påsklov är med andra ord också slut. Dags att återgå till vardagen. Vardagen som just nu känns tom och trist.

Skärtorsdagen var en jobbig dag. Att ta farväl av sin allra bästa vän är inte något som man vill göra varje dag. Sundsvall är nu tomt och ingen kommer med nybakad kladdkaka för att det fanns några ägg över.

Långfredagen ägnades åt att hälsa på mormor som jag inte träffat sedan jag fyllde år, i januari. Det var skoj att se att hon blev så glad när jag klev innanför dörren. Dock inte lika kul att höra att hon inte mådde så bra som hon alltid gjort. Mormor börjar bli gammal. Kvällen blev lugn hemma med mor och moster. Vi kikade på Så ska det låta och jag tror att vi alla tre somnade till James Bond.

Påskafton var solig och fin och det kändes skönt att åka upp till stugan för att hälsa på pappa. Jag och Gugge hämtade upp farmor i Bergsjö och sedan ägnade vi stora delar av dagen ute på altan i solen. Träffade även farbror, faster, kusin och kusinbarnen. Fullt ös var det som vanligt på minstingen. Han kom även ihåg tomten i skåpet... :D Kvällen tillbringades hemma hos svärföräldrarna. Gugges syster med sambo och hundar var där. Jag har insett att min hundrädsla inte har gått över. Det är inte att föredra att få ett bemötande av en halvt morrande, halvt hoppande hund när man är rädd. Men ju längre kvällen gick desto bättre gick det. Jag försökte i alla fall och det är det som räknas. Självklart fick vi påskgodis också. Mums!

Påskdagen startade tidigt på morgonen och vi styrde kosan mot Vemdalen. Jag, Gugge, mor och syster. Hela dagen passerade när vi for nedför backarna på skidor och snowboard. Solen lyste skönt och backarna var kanon.

Annandagpåsk var ännu soligare och ännu varmare. Påsken avslutades med fint väder och vi brände oss alla i ansiktet. På kvällen när mössa och skidglasögon tagits av satt spår kvar i våra ansikten. Inte så sexigt som vi hade hoppats på kanske.

Mitt påsklov fortsatte i samma stil, både tisdag och onsdag ägnades åt att åka snowboard. Solen lyste även dessa dagar och vår solbränna bättrades på och vi gjorde allt för att få bort våra märken från mössa, pannband, hjälm och solglasögon. Vissa lyckades bättre än andra.

Fredag är nu här och påsken 2006 är över. Det är dags att ta tag i sitt vanliga liv. Skolan har dock gjort sig påmind hela tiden med en hemtenta som jag inte riktigt har velat ta tag i.

Det vanliga livet fortsätter. Skola och jobb. Mitt vanliga liv är nu tillbaka och det är bara att acceptera att det inte längre ser ut som det gjorde för en månad sedan. Att mista sin allra bästa vän tar hårt på en.

.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits