Budapest på 4 dagar

Kom hem igår. Trötta och illamående.

Åkte hem till Hudik i onsdags. Mor och syster kom och hämtade oss. Åt gott på Skeppdals. Somnade tidigt. Åkte med tåget ner till Arlanda på torsdag morgon. 06.00 avgick det från Hudik. Trötta!
Anlände till Arlanda och tyckte vi hade all tid i världen på oss. Chekade in. Jag var redan in chekad (fast jag precis hade kommit till Arlanda), men de ryckte på axlarna och chekade in mig ännu en gång. :) Fikade. Mycket goda mackor och vin. Mums! Handlade parfym och tittade på klockan. 15 min kvar tills flyget skulle gå. Kanske dags att gå på det?! Vi var sist på, fick sitta längst bak. Absolut ingen nackdel! Vi hade hela bakredelen för oss själva!

Tog det lugnt när vi kom fram till Budapest och vårt hotell. Kikade in rummen, gick ner till poolerna och badade. Alla utom Gugge. Han gick och la sig. Badade i olika pooler, allt ifrån 27-28 grader till 37-38 grader. Varmt!

Vaknade tidigt på fredagen. Jag och Gugge gick och badade. Tidigt! Uppe före de andra!
På dagen skulle vi utforska shopping utbudet. Gick kanon. Jag hittade ett par skor. Mycket fina, och till ett billigt pris.
Eftermiddagen spenderade vi på Szechenyi badet. Varma källor och mycket sköna pooler. Vädret var toppen för utomhusbad.

Fick Dolce Vita massage på lördagmorgon. Mycket skönt! Hel kropps massage och sedan avslappning! Underbart helt enkelt!
Lördagen var ägnad åt att hitta billig salamikorv! Vi tog oss till Saluhallarna och gick gator upp och ner fyllda med salamikorvar, paprikor och annat gott. Köpte en salamikorv som var runt en meter lång!
Eftermiddagen gick medan vi satt på en båttur på Donau. Mycket vackert! Fick höra en saga berättas om Buda och Pest.

Söndagen var en resedag. Busstur till flygplatsen, flyg till Arlanda, tåg från Arlanda till Sundsvall och bil från tågstationen hem.

Budapest bjöd på vackert väder, god mat, fina miljöer, trevliga människor och helt underbar atmosfär! Kommer att återvända!

.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jenny-Mariah

Härligt värre du verkar ha haft det där borta! Skönt att komma iväg ett tag. :D

Nä, inga fler män i uniform på ett tag, har nog både en och två saker att berätta för dig gums. Men vi får ta det i ett annat forum, känner inte för att basunera ut hela mitt privatliv för hela världen. ;) Fast visst får man TITTA i alla fall? :P
Vi ses och hörs av imorgon. Puss puss

Postat av: Frida

Hej på de !
Låter som ni har haft det skojs..!
Själv åker jag om ca 7 timmar till Stockholm på konfer, så Onsdagens promenad blir inställd...
Vi får gå 2 varv på söndag... kanske...


Kram kram//Frida

2005-10-10 @ 23:30:01
URL: http://phridan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits