Söndag

Vet inte vad jag tycker om söndagar egentligen. Oftast är det en slappdag, när man bara ligger i sängen halva dagen, äter frukost när lunchen egentligen ska vara uppäten för länge sedan, slötittar på TV liggandes i soffan under en filt. Äter något extremt onyttigt till middag och somnar tidigt i soffan.

Mina söndagar de senaste veckorna har sett ut så där till en början, tills klockan har börjat närma sig tre, fyra.. då har det plingat på dörren och när vi har öppnat har svärföräldrarna stått där. Lika förvånade har vi blivit varje gång, men det är alltid ett upsskattat besök. Middagen har vi ätit tillsammans och har vi haft tur har vi kunnat åkt och handla med bil.

Denna söndag känns lika tråkig och seg som alla andra, fast jag har varit vaken länge. Nu ska vi äta vår sena lunch, bestående av mackor från picknicken. Gott! Ikväll blir det inte slö i soffan dock, vi ska iväg till Mathilda och spela spel. Skoj, skoj! Hoppas jag vinner!

.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits