Hemmasysslor

Igår var det varmaste dagen på sommaren, som hittills har varit. Jag satt inne hela förmiddagen, var inte riktigt så pigg på att sitta ute i solen då och dessutom så tvättade jag. Fick i alla fall komma ut när jag och Mathilda var på promenad. Vi tog två varv runt Sidsjön i det varma vädret, men det kändes toppen. Mamma ringde från Italien när vi hade gått nästan ett varv, hon låg utanför huset där nere och solade. Härligt.

Jag och Gugge grillade på kvällen. Gott, tyvärr så hade vi högre tankar om maten än slutresultatet blev. Vi hade hoppats på att det var smak av köttet och att det var saftigt och gott, men icke. Efter vår goda middag så kikade vi på TV.

Idag tänkte jag ha en skön hemma dag med lite hemmasysslor, diska, strycka och vattna blommorna. Fick ett sms efter frukkosten av Josefin som snällt påminnde mig om att jag skulle träffa henne nere på stan. Så då var det bara att ändra mina planer och gå ner, lämnade tillbaka böckerna som jag lånat av henne och bytte fotbollen som jag köpte till Gugge i lördags, den var inte rund.

Idag tillägnar jag Dagens kommentar till en i personalen på Stadium.
Jorden är inte heller rund. Nähä..?! Men en fotboll ska väl i alla fall vara rund?

Nu är det lunch som nalkas.

.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits