Glada Hudik

Hemma i helgen. Riktigt skönt faktiskt. Bara kunna vara och veta att allt fixar sig. Maten kommer på bordet, fast jag sitter ner en stund. Skoj att träffa alla igen. Synd bara att systeryster inte är här. Har bjudit upp henne till Sundsvall i veckan så vi får se hur hon gör. Jag vill ju faktiskt ha mina presenter!

Igår var det studenten här. Gamla minnen från förra året välde över mig. Sjung om studentens lyckliga dar, låt dem få fröjdas i ungdomens dar... Underbart!
Skoj att se alla i tåget, blir glad att se alla så lyckliga! Den bästa dagen under skoltiden! Efter tåget var jag hem till Jenny på bjudning. Skönt att se att hon hade det bra, trots omständigheterna! Blev rörd till tårar av det fina talet som Kent höll. Starkt gjort!

På kvällen var det Kina med familjen Lindqvist. Middag för fyra. Vi åt så vi trodde vi skulle spricka. Kanske inte att Kina passar direkt efter en studentbjudning?! Efter middagen var det snabbt hem och byta om, en rask promenad till Kiffe, dock med ett stopp på Bredagatan där vi hämtade lite dricka. Skoj att träffa Kiffe och se att han hade det bra. Där drack och snackade vi. Johan kikade förbi och vi tog hans bil ner på staden. Vi skulle på Kaffe så jag och Gustaf traskade dit. Ganska okej med folk, men musikvolymen var inte rolig...

Dagens kommentar: Tillägnad min kära mor, som alltid har något (tokigt) att säga.
Jag går ut och hämtar lite rabatter jag då. Ja du kära mor. Rabatter kanske vi inte vill ha i vår rabarberpaj? Tur att jag rättade dig, annars vet man aldrig hur pajen skulle ha smakat.

.Angel

Kommentarer:
Postat av: G.Lindqvist

he, he, tur att det inte var rabatter i pajen utan rabarber. för god var den! ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits