I stugan

Sitter nu med datorn i knä. Tittar ut och ser bara mörker. Pappa och Gugge kollar på någon dålig film på TV.

Dagarna vi har haft i stugan har varit toppen. Det har varit varmt. Vi har badat. Vi har varit i solen. Vi har målat. Vi har tvättat fönstren. Vi har haft det kanon.

Idag var vi en sväng till Hudik för att kolla på
Sis då hon spelade match. Passade även på att träffa Jessica och lilla Teja. Skoj att äntligen få ses! Plockade även lite hallon hemma hos mor. Mums till frukost!

Nu är det snart dags för sängen. Men en liten uppdatering om vad jag sysslar med fick ni i alla fall. :)

Dagarna i Stockholm

Jag hade det kanon i Stockholm. Fick se lite annat än Drottninggatan. Skoj!

Kom ner i fredags vid halv sju och då var det snabba puckar. Systemet, hem och byta om, snabbt iväg igen. Resvägen tog ungefär en timma. Vi var iväg till en tjejkompis där vi åt tacos, drack oss runda under fötterna och sedan iväg in till stan. Vi var på Södermalm Ett ställe. Ett bra ställe med bra musik. Vi dansade hela natten lång och var väldigt varma då vi gick hemåt.

På lördagen var det sol och bad som gällde. Vi for ut till Vaxholm och låg på stranden någon timme. Badade två gånger vilket var riktigt skönt. Första gången i år... Skäms lite men jag har ju jobbat så mycket och inte riktigt haft tid för strand och bad. Det blir nu ändring på det under semestern. Ska bada och sola mycket!
Efter stranden tog vi en sväng om i Vaxholm. Mysig liten stad. Det var dock inte som Saltkråkan... Lite besviken men det gick ändå. Sedan for vi hem och bytte om och sedan in till stan igen. Denna gång åt vi på Kungshallen och sedan for vi återigen till Södermalm. Där satte vi oss på Medborgarplatsen och hade en skön kväll. Mycket folk, härlig stämning och humöret på topp. Vi for hem så vi var hemma strax efter tolv.

Igår gjorde vi inte mycket. Packade ihop och sedan for jag in till stan. Mötte upp
Tesan och tog en fika på centralen. Skoj att vi hann träffas. Kanske ses vi snart igen?! :)

Första dagen på semestern och vi gör inte mycket. Ska tvätta nu och sedan ner en sväng på stan. Ikväll åker vi till pappa och stugan. Ska vara där hela veckan och ha det gott. Kanske kommer det en och annan blogg därifrån i veckan. Vem vet? :)

Ha sköna dagar i solen! Simma lugnt!

Sköna semester välkommen!

Så var dagen kommen. Som jag har längtat. Trånat efter denna dag. Sett hur långt det varit kvar. Haft nedräkning. I söndags sa jag till min fotbollstränare; Så här nära har jag aldrig varit. Nu är dagen äntligen här!

Semestern tjuvstartar jag idag. Jobbet är klart jag ska bara ner och tömma posten en sista gång och lägga in dem till chefen.

Ska fira idag med lunch på stan med Gugge. Sedan åker jag ner till Sthlm för att umgås med S och E. N är också där nere så det ska bli skoj. På söndag ska jag träffa Tesan innan jag åker hem. Sedan på måndagkväll åker jag och Gugge till pappa i stugan där vi kommer att vara några dagar. Sedan får tiden utvisa vad vi ska göra.

Första betalda semester, här kommer jag!

Vädret är dessutom på topp. Kan det bli bättre?

Nu närmar sig slutet

Om bara några timmar har jag min första riktiga semester. Betald och allt. Ska bli riktigt skönt. Som jag längtat efter detta.

Sitter på jobbet nu. Men har egentligen inte så mycket att göra. Har färdigställt allt jag ska. Känns bra att lämna saker som är klar. Imorgon ska jag förbi och kolla posten bara. Sedan är det SEMESTER!

Imorgon åker jag till Stockholm. Ska bli skoj att få se en annan sida av stan än Drottninggatan. :)

Bara några dagar återstår

Nu närmar det sig mer och mer för varje timme. Jag längtar oerhört.

Igår grillade vi med goda vänner. Mycket trevligt. Skoj också att få besök från Skåne. Nästa gång kanske blir nyår. I vår nya lägenhet. :)

Ikväll kommer goda vänner hem till oss. Lite after work mys hemma hos oss. Vi ska spela spel och umgås. Ska bli skoj. Man ses inte så ofta då det är sommar och ledigheter.

Nackspärr idag. Vaknade imorse med ont i nacken. Det har nu blivit värre än vad det var då jag klev upp. Cykelturen till jobbet var inte rolig. Men förhoppningsvis blir det bättre.

Nu är det lunch.

En vecka kvar

Sedan går jag och Gugge på vår efterlängtade semester. Fyra veckor ledigt! Vi ska vara i stugan, bada, sola, slappa, vara i Hudik, kanske ta en sväng till Gävle, åka till Thassos, äta gott, vila upp oss och bara ha det underbart. Jag ser verkligen fram emot dessa veckor nu.

Jobbet är tråkigt nu när alla andra är borta. Känns lite skönare att kunna sitta hemma och jobba i alla fall. På något konstigt vis är jag mer effektiv då. Knepigt det där.

En vecka återstår. På söndag kör fotbollen igång igen. Vi ska ha en heldag ute i Indal på söndag. Hoppas det kommer mycket folk.

Igår hade vi besök av mamma, mormor, morbror och kusin K. Mamma kom för att hon ville låna tvättmaskinen och torktumlaren. Undra hur hon ska gå tillväga då vi flyttat? Vi spelade lite guitarhero också. Mamma blev arg...

Nu ska jag äta lite lunch och sedan fortsätta jobba.
Hoppas din dag är bra!

Allergichock

I tisdags började det igen. Igår var det värre. Idag börjar det bli bättre.

Var upp på vårdcentralen idag. Igår var det omöjligt att komma fram. Idag gick det bättre. Fick komma inom en timma så det var bra betyg. Väl uppe tittade doktorn igenom mig. Lyssnade på hjärtat. Kollade öron, ögon och näsa. Tog pulsen. Och mycket mer. Hon trodde det var allergi mot nötter som slagit till. Så jag fick även ta blodprov. Trodde jag skulle svimma då hon bad mig lägga upp armen för att ta två rör. Men icke. Jag klarade mig! Mäkta stolt. Nu har jag en liten vit lapp i armhålan som bevis för blodprovet. Inom någon vecka väntas svar på om jag är nötallergisk också. Börjar bli en del nu...

Idag åt jag och Gugge lunch på stan med A och H. Trevligt! Vi åt på Tant Anki och Faster Saras. Mycket trevligt och mysigt!

Om en timma ungefär kommer mamma upp med mormor, morbror och kusin. Mamma ville låna en av våra stora tvättmaskiner. Bäst att passa på innan vi flyttar.

Appropå flytt. Lägenheten ligger ute nu. På Hemnet. Känns lite mysko att se sin egen lägenhet där. Man har ju kollat på ett antal. Hoppas det går bra på visningen till veckan också. Hoppas även att det kommer några på den. Som är intresserade. Håll tummar och tår för oss!

Gotland 2008

Då var vi hemma. Vi har haft fina och underbara dagar i Gotland. Helgen gick fort. Vi har hunnit med mycket.

Åkte till Kista i torsdags eftermiddag. Kom fram dit vid nio. Då åt vi middag och pratade. Kom i säng sent. Vi sov 3-4 timmar innan det var dags att kliva upp igen. En snabb frukost och sedan packade vi in oss i bilarna igen. Mot Nynäshamn och färjan.

Kom fram till Visby och Gotland strax innan elva. Vi var alla trötta och sega. Att sova på färjan då det sitter pratglada människor runt en är inte lätt. När man dessutom sitter på vanliga trästolar försvåras det ännu mer.

Första dagen på Gotland. Vi åkte söderut för att kolla runt lite. Regnet började komma lagomt då vi stannade för lunch i Klinthamn. Efter lunchen åkte vi vidare söderut. Målet var Hoburgsgubben. Vi stannade först på Naturum. Kikade in skogen. Kanske inte det mest intressanta men vi fick sträcka på benen. Efter stoppet delade vi på oss och några åkte till det bestämda målet medan vi andra åkte till stugan. Vi ville sova en sväng. Stugan var bra. Vi fick alla ett varsit krypin och det fanns både toa och dusch. Vi hade även en stor och bra soffa där vi alla fick plats. Ett stort plus till stugan var att det var så när Visby. En promenad på 20 minuter ungefär.

På kvällen var det middag på Hamnplan 5. Där mötte vi upp våra vänner på ön. Vi åt en god middag och åkte sedan vidare till Roma för att gå på Romateatern och se Revisorn, en rysk fars skriven av Nikolaj Gogol. En mycket trevlit tillställning och det var mysigt att få sitta ute och titta på teater. En mycket bra avslutning på vår första dag på Gotland.

Andra dagen på Gotland. Vi tog oss en välförtjänt sovmorgon innan vi åkte för att plocka upp våra öbor. Målet för dagen var Fårö. Vi inhandlade mat och proviant för dagen innan vi styrde kosan mot norr. Solen kom fram lagomt då vi stannade för vår sena lunch. Innan dess hade vi hunnit med att kolla på raukar och får. Fårö var väldigt fint och det var kul att få åka runt och se lite. Vi grillade vid vattnet och vi hade det riktigt mysigt. När vi vände kosan tillbaka mot Visby gjorde vi först ett stopp i Lickershamn där vi tog en varsin glass och kollade på en stor rauk. Killarna kastade också några mackor i vattnet.

Kvällen tillbringade vi ute på gräset utanför vår stuga. Vi spelade kubb. Lyssnade på musik. Spelade fotboll. Satt och hade det trevligt helt enkelt. Vi drog oss seda in till Visby. Vi hamnade tillslut på ett uteställe som hette Innergården. Man satt ute fast det kändes som inne. Eller tvärtom?! Mysigt var det i alla fall. Kom tillbaka till stugan sent.

Sista dagen på Gotland. Vi packade ihop och städade ur stugan. Vi delade upp oss under dagen för att hinna kolla och göra det man själv ville. Jag och Gugge gick mest och kollade in Visby innanför murarna. Sedan tog vi oss en god lunch nere vid hamnen. Självklart måsta vi också köpa en varsin glass på Glassmagasinet. De hade över 100 sorters kulglassar att välja på. Inte illa! Sedan spande vi in Ostindienfararen Götheborg från hamnen. Ståtligt och fint skepp.

Sedan var det dags att bege sig till färjan och hemöver. Vi var hemma i Sundsvall strax efter elva. Då hade vi stannat i Uppsala för mat och i Hudik för att hämta några saker samt att Gugge hjälpte sina föräldrar med deras dator. Vi stupade sedan i säng trötta.

Bilder från Gotland kommer.

Hem och packa om

Nu bor jag och Gugge i princip i varsin väska. Vi åker fram och tillbaka. Är hem och packar om. Och åker vidare till nästa ställe.

Helgen i Gävle var kanon. Vi hann umgås med alla. Dagarna i Hudik har också varit bra. Vi hann även med en tur till
Lingarö där vi fick god mat, fika och en massa bus. Vi spelade fotboll där ute och jag tror vi alla tyckte det var lika skoj. Det var roligt att få se hur stor pojkarna blivit. Saknar dem massa. Nästa gång vi åker dit ska vi sova över. Det är bestämt nu. Annars får vi nog inte komma ut... :)

Om några timmar styr vi bilen och våra näsor söderut då vi far mot Gotland. Vi mellanlandar i Kista hos M och A i natt.

Idag fyller Gugeg 25 år. Det har vi firat ända sedan i lördagskväll. :)
Han har fått en massa fint och vi har ätit en massa goda jordgubbstårtor. Mums! Ikväll blir det mer.

Nu ska jag hem från jobbet. Gugge är hemma och leker med sina leksaker han fått i present.

I Hudiksvall

Sitter nu och jobbar hemifrån svärföräldrarna. Det går bra.

Efter lunch tar jag och Gugge en sväng ner på stan för att kika lite. Alltid kul att se om det har hänt något nytt. Sedan i eftermiddag åker vi ut till
Lingarö för att träffa buspojkarna, J och G. Vi ska få middag därute. Mysigt!

Imorgon åker vi tillbaka till Sundsvall. Då är det kalasdags.

Winnerbäck-konstert

Det var längesedan vi köpte biljetterna. Som vi längtat. Nu börjar det närma sig. Men än är det långt kvar till 3 augusti.

Såg idag att platsen har blivit ändrad. Det är inte längre på Folketspark utan nu är det ute i Bergsåker. På fotbollsplanen. Undra varför?

Det blir ingen promenad dit i alla fall. Jobbigt att behöva parkera och sånt där. Men det ska nog gå. Winnerbäck ska vi se i alla fall!

Helgen i Gävle

En helt underbar helg har vi haft i Gävle. Vi har umgåtts med Gugges syster med familj, ätit en massa, lekt med lilla E, haft kalas två gånger, ätit massa tårta...

E fick en massa fina presenter på båda sina kalas. Favoriten hans blev nog cykeln som han fick av mormor och morfar. Han sken upp och det bara lyste om honom då han fick åka på den. Favoriten hos hans mamma blev nog fotoalbumen som han fick av mig och Gugge. :)

Igår på hemväg stannade vi till i Hudik. Där firades Gugge av hans föräldrar och mormor. Han fick många bra saker. Jag lämnade dem och åkte vidare till Sundsvall.

Jobb idag och sedan tillbaka till Hudik. Där blir vi tills på onsdag då vi far tillbaka hem till Sundsvall. Packar om väskorna, har en fotograf hos oss inför försäljningen av lägenheten och har kalas på onsdagkväll.

På torsdag åker vi först till Stockholm/Kista och sedan på fredagmorgon bär det av till Gotland! Vi längtar!

Gatufesten 2008

Var ner på stan och åt lunch idag, som väntat. Vi var tre från jobbet som var ner. Förövrigt vi tre som inte har semester nu. Jag cyklade ner men fick åka nercabat tillbaka. Inte helt fel.

Vi åt inne på Gatufestområdet. Inte så mycket mat för den pengen men helt okej mat. Dock testade de högtalarna under hela lunchen så vi kunde knappt prata med varandra ibland. Varför testade de inte högtalarna 2 timmar tidigare eller 2 timmar senare?

Börjar bäva inför att jobba idag på Gatufesten. Det är varmt. Det kommer bli mycket folk. Jag ska vara i tältet närmast scenen. Jag ska jobba där i 9 timmar. Men jag tar på mig ett leende på läpparna så kommer det nog att gå bra. Hoppas i alla fall att mina vänner kommer att söka upp mig i tältet.

Imorgon är det jag som tar en sovmorgon. Trodde jag. Måste tvätta innan vi åker till Gävle. Den enda tvättiden som fanns börjar 07.00 imorgon. Gäsp!

Sista arbetsdagen

Torsdag. Innebär sista arbetsdagen för mig denna vecka. Dock kommer det att bli en lång sådan. Jobbar på Gtufesten ikväll. Gissar att det kan bli en hel del folk så då får man nog inte smita iväg tidigare heller.

Sol och värme idag. Enligt SMHI ska det hålla i sig hela helgen och nästa vecka. Låter bra med tanke på att vi ska till Gävle i helgen och om det är bra väder blir det kalas ute. Sedan till veckan blir vi i Hudik några dagar. Jag tar med mig mina kontorssaker och sitter där och jobbar i stället. Är det fint väder blir det kvällsjobb.

Lunch ute idag gissar jag.

Onsdag, mitt i veckan

Så var det mitt i veckan, igen. Tycker veckorna går i ett rasande tempo. Var det inte maj nyligen?

Jobbar idag och imorgon. Ledig fredag. Kan nog behövas med tanke på hur morgon dagen kommer att se ut. Först vanligt jobb hela dagen fram till halv fyra. Sedan jobb på Gatufesten från fyra till ett på natten. Sovmorgonen på fredag behövs nog?!

På fredag åker vi ner till Valbo, Gävle. Vi ska fira lilla Emil som fyller 1 år. Sen ska vi sova över där hela helgen så vi kan umgås med familjen där nere hela helgen. På lördag blir det släktkalas och på söndag barnkalas. Vi får se om vi stannar på söndagens kalas.

Igår kväll fixade vi i köket. Var och köpte ny spis som vi fick hemlevererad i morse så nu ska de bar kopplas in. Tur att man har snälla
grannar. Vi ställer upp som barnvakt hur mycket de vill bara J hjälper oss att installera spisen. Bra deal! Efter handlingen ute i Birsta igår åkte vi hem och tog tag i vår bänkskiva. Det splipades och målades. Jag gjorde sista målningen imorse och nu ser bänkskivan ut som ny. Mycket snyggt om jag själv får säga det.

Mäklaren var och kollade på lägenheten nyss. Jag och Gugge har en del att diskutera igenom nu innan försäljning. Spännande.

Åter till jobbet.

Flytt i stora lass

Den 12 september går flyttlasset.

Innan dess ska vi ha semester. Vi ska till Gotland, Gävle, Stockholm, stugan, Hudiksvall och Thassos. Vi firar flytten med att gå på Coldplay konserten veckan efter. Kan det bli bättre?