Vädret gör mig nere

Regnet fortsätter att ösa ner utanför fönstret. Just nu är det uppehåll men jag har redan tagit fram regnkläderna för att kunna dra på mig dem när jag far (läs cyklar) till jobbet.

Vädret gör mig deprimerad och jag känner ingen lust till något. Hade planerat att läsa minst två kapitel i Kotler idag. Hittills har det blivit 5 sidor. Ska iväg och jobba om någon timme men har ingen lust att bege mig ut. Väl på jobbet vet jag att jag inte vill gå hem. Allt detta på grund av vädret. Väl hemma vet jag att jag kan krypa ner i världens varmaste och goaste famn. Och stanna där för alltid!

Känns tomt och ensamt här. Alla har fullt upp med sitt. Även jag men jag har verkligen ingen lust med det. Har pratat med några hemma i Hudik och där verkar solen lysa och alla är lediga. Vill också vara i Hudik sådanna dagar. Umgås med de som betyder något och de som får en att le och bli glad i kroppen.

Just nu känner jag att Sundsvall inte ger mig det jag vill ha. Det enda som håller mig kvar här nu är skolan och självklart min älskling Gugge. De vänner som jag har här uppe kommer snart att försvinna iväg åt olika håll så jag är redan inställd på att inte få träffa dem så ofta som vi gör nu redan. Inget dumt menat med detta men jag är inställd på det.

Både jag och Gugge är inställda på att flytta härifrån. Men vart har vi ingen anning. Där det finns jobb, där vi båda trivs och dit vi kan ta med vår underbara lägenhet och omgivning till. Ett enda kriterie har vi, det ska finnas hav alldeles runt knuten. Det ska vara som hemma, hemma i Hudik. Fem minuter på cykel och du är på stranden.

Inlägget blir mer och mer deprimerande känner jag. Men jag skyller allt på vädret för i själva verket trivs jag för stunden här. Det enda som jag saknar är familjen och släkten vissa stunder.

Nä, det är väl dags att göra sig redo för att ta sig ut i regnet. Tänkte försöka hinna med en sväng ner på stan också. Det var något jag skulle köpa, just nu har det försvunnit ur mitt minne men det kommer väl förhoppningsvis tillbaka när jag är där nere.

Just nu regnar det inte men så fort jag sätter min fot utanför dörren kommer det vräka ner. Kanske jag ska stanna inne så ni alla andra slipper regnet?
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Lill sis.

Angel, kan trösta dig med att det faktist regna i Hudik. Vissa stunder öser det ner och vissa inte. Så skratta åt det ist för bli deprimerad. :) Take care. Kramar - lill sis.

2006-05-31 @ 17:03:53
Postat av: Daniel

Nja hudik har Agneta Sjödin och Mulle Meck...inte mycket att hänga i julgranen...1-0 till sundsvall

Postat av: Angel

Glöm inte bort Tomas Brolin! Det borde i alla fall ge oss ett poäng. Vad har Sundsvall egentligen att hänga i julgranen? Kom inte med Kjell Lönnå!

2006-06-03 @ 23:17:41
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Daniel

Ehh...hmmm nu blev det svårt.
Anders lundström...killen i rednex! Ha Ha

2006-06-05 @ 22:42:51
URL: http://family.blogg.se
Postat av: Angel

Rednex?! Vilka är det?! ;)

2006-06-06 @ 10:49:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits