Julschema

Hemma i Hudik. Sitter hos mor. Ögonen är trötta.
Idag har vi ätit lite förjulbord. brukar bli så den 23:e här hemma. Pappa, morbror, systers pojkvän med pappa var också här. God mat åt vi. En massa. Somnade i soffan av all mat. Skyller på den så är det tillåtet. Blev dock upptvingad av mor och sambo. Morr.

Imorgon är det julafton. Julkänslan är dock inte uppe på toppen. Men kommer det snö i natt kommer temperaturen att höjas och mitt humör blir på topp.
Schemat imorgon är följande; hämta med mormor till moster och kusiner 10.00. Mysa med mammas släkt på förmiddagen. Äta tomtegröt och få besök av tomten. Eller han kanske inte kommer i år eftersom inga barn finns med. Med barn menar jag personer under 10 år. Hm, kan nog till och med säga 15?!
Pappa kommer och hämtar oss runt 14.00, 14.30. Då far vi vidare till kusin. Där blir det mat i massor. Julbord, lutfisk, tomtgröt, ostkaka, fika... Tomten kommer på besök. Här är det klart att tomten kommer eftersom mina två kusinbarn kommer att vara med. Hörde av pappa idag att tomten gett klartecken på att han kommer.
Hem till Hudik och min älskade Gugge runt 21.30, 22. Julklappsöppning hos svärföräldrarna. En skinkmacka och sedan sängen.

Juldagen tillbringas hos farmor. Ännu mer mat trycks ner i våra magar och vi behöver inte oroa oss för att vara hungriga när vi åker hem. På kvällen träffar vi Gugges syster med sambo och vargar. Ska bli spännande att se om jag klarar av dem eller om det blir en repris från i påskas?!

Annandag jul är mormors födelsedag så vi blir där och firar henne. Winersnitzel, ris och surkål står på menyn. Som alltid! Vad vore en annandag jul utan denna mat?!

Sedan är julen slut och vi far hemöver igen.

Har en känsla av att bloggen inte kommer att få så mycket uppmärksamhet dessa dagar så jag får därför önska alla en riktigt god jul!! Ta hand om er och njut av några sköna dagar tillsammans med nära och kära.
Julkramar!
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Frida

äsch.. Skit i fisken som står på lut. Kom hem till mig istället...!!!!!! Carl-henrik är på rymmen och jag är ensam... *snygt*

Puss puss och kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits