Helgen i stugan

Tillbaka i Sundsvall igen. Sedan i måndags. Har inte bloggat på hela helgen på grund av att jag befunnit mig i stugan som ligger mellan Bergsjö och Hassela, ute i skogen med andra ord. Mitt paradis!

Stugan

Sara och Emil kom på fredag eftermiddag. De tokarna badade trots regnet. Spelade sällskapsspel hela kvällen. Jag vann alla fyra!

Gugge och jag sov ute i lillstugan. Hörde regnet smattra på taket och genom myggfönstret. Mitt i natten, i alla fall när vi hade sovit en liten stund, brakar det till och dörren flyger upp. Vi vaknar med ett ryck och vet inte riktigt vad som har hänt. Jag skickar ut Gugge för att han ska kika på det och för att ta bort myggfönstret. Efter denna lilla incident var vi lite smått oroliga, det var ju precis som om någon hade ryckt upp dörren. Vi gjorde en egen konstruktion på låset, ett hopprep, en gammal TV och ett bord.

På lördagen badade till och med jag. Två gånger dessutom. Först med Sara och Emil, sedan skjussade vi ner dem till bussen för de två skulle promt hem. Varför vet jag inte. Less på oss kanske? På kvällen blev det soligt och fint. Då passade jag på att bada igen. Försökte få med mig Gugge, men...

Gummibåten Vissa tyckte det var kallt i vattnet, andra inte. Badar
Helgen i stugan var perfekt. Mitt paradis är underbart.
.Angel


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits