Barn pratar

Barn kan kläcka ur sig det mest fantastiska kommentarerna. De får en att bli stum av förvåning varje gång.

Den här lilla konversationen utspelar sig mellan mina kusinbarn och deras mamma, tillika min kusins fru. 

 

Kusinbarn 1: Men mamma, ska du inte skaffa dig ett bättre jobb? Än att slänga gamlingar i säng?!

Kusinbarn 2: Slänger du dem i säng. Då gör de ju illa sig.

Mamman: Jag lägger dem ner. 

Kusinbarn 2: Säger du godnatt också? 

Mamman: Ja, det är klart jag gör.

Kusinbarn 2: Lova!

 

Barn är helt enkelt för gulliga!

I måndags, när jag var hemma på kalas fick jag höra lite mer av vad de kan kläcka ur sig.

 

När man leker mamma, pappa, barn... Älskling, maten är klar.

Vid fikat och pappa till kusinbarnet har precis kommit... Jag älskar dig.

 

Mer av sånna här spontana kommentarer! Me like them!

.Angel 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits