Prinsessan på ärten

image96 Bild: Mio.se

Inatt har jag sovit som en stock. Sängarna var helt underbara. När klockan ringde imorse ville varken jag eller Gugge kliva upp. Det är ett bra tecken. Det kan dock bli farligt då man ligger så skönt i sängen och inte vill kliva upp. Det är lätt att man försover sig. Inte bra.

Igår när vi skulle sätta ihop sängarna var vi inställda på att det skulle ta timmar. Vi blev glatt överraskade då det visade sig att man bara behövde haka i sidorna i varandra. Mycket lätt!!

Synd att vi inte ska sova i sängarna i helgen. Vi kommer nog längta hem till dem. Men om jag inte missminner mig så är det sköna sängar även i Gävle. Dock inte i våran klass men bättre än den vi hade tidigare i alla fall.
Appropå den gamla sängen. Den står just nu i vardagsrummet. Tvbänk. Säng. Soffbord. Soffa. Inte ett endaste mellanrum. Lite tajt. Tur att vi inte ska vara hemma. Har försökt lurat upp pappa till veckan så han kan med sig sängen. Jag hoppas han kan komma i början av veckan.

Tråkigt väder ute idag. Snö. Regn. Blött. Kommer bli halt om det fryser på. Torget kommer vara som en skridskobana ikväll. Se upp om ni ska ut och gå där!

.Angel

Kommentarer:
Postat av: Frida

Kul m. ny säng!
Har ej beställt glöggen ännu, men kommer att göra det =)

Postat av: Sandy

Det är likadant väder här i Gävle.. regn och snö och blåst och kallt!

2007-11-09 @ 16:46:10
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: Gustaf

Vad härligt det är att ha nya sängar. Borta bra med hemma bäst! Ps. Du får se till och blogga om vårt senaste projekt (skrubben) och varför! Puss!

2007-11-11 @ 22:14:14
URL: http://www.lindq.se
Postat av: Angel

Frida: Ja, det är kul med nya saker.
Sandy: Lördagen i Gävle var ju kanon. Sol och härlig långpromenad!
Gustaf: Nu är det gjort!

2007-11-12 @ 11:00:03
URL: http://angel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits