Adventsfint

Sitter och pustar ut vid datorn nu.
Sedan jag gått från kontoret har jag hunnit med en del. Köpt jacka, varit på systemet och köpt lite vin, handlat mat, tagit fram adventssaker från förrådet, dammsugit, bytt gardiner, ställt fram adventsljusstakar, hängt upp stjärnor och ställt fram lite fler änglar. Denna jul kommer nog att bestå av fler änglar än tomtar. Undra om jag fått det från mamma?!

Nu är det mycket fint här hemma. Jag tände lite ljus i vardagsrummet för att få upp mysfaktorn ytterligare.

I ugnen finns nu potatis, morötter, rödlök, honung och flingsalt. Köttet ska snart börja stekas och salladen ska hackas. Jag och Gugge ska avnjuta en god middag och mysa av vårt fina hem. Sedan slocknar vi nog båda två i soffan.

Imorgon blir det inget kalas på dagen. Födelsedagsbarnet har fått vattkoppor. Inte kul när man är vuxen.

Dags att gå till köket.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Men visst är det härligt nu med julen och det är ju nu man har julstämning,sedan jobbar man för mycket så det har försvunnit.Men i år ska jag försöka hålla den kvar.
Det kliar i fingrarana att riktigt julpynta, men det får väl vänta ett tag till då....

2007-12-01 @ 11:45:20
Postat av: propp

visst är det? jag är ganska nöjd för att vara första gången :) hoppas du haft en bra helg! kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits