Älskade Emma

Min älskade vän!

Älskade Emma



Varför är livet så hårt? Varför skulle du ryckas ifrån oss? Varför är inte du kvar här med oss, dina älskade vänner?

Saknaden är enorm och det kommer att ta tid att förstå att du inte längre är kvar här. Går fortfarande och väntar på att du ska ringa och säga att du är på väg över på en fika. Tittar ut genom fönstret som jag alltid gjorde när jag visste att du var på väg.

Varför bestämde du dig för att åka hem till Hudik i torsdags kväll? Vad var det som gjorde att du inte kunde vänta tills på fredagmorgon? Var det saknaden av någon?

Kortet är sedan i lördags för en vecka sedan. Då du och Frida kom och överraskade oss på förfesten. Jag är glad att ni kom och jag är glad att jag fick träffa dig då. Denna bilden kommer jag alltid ta med mig. Jag och Gustaf har ramat in den och ställt den i fönstret. Där kan vi alltid se dig och du kan alltid se oss!

Jag vet att du alltid kommer att vara med oss men det känns konstigt att inte kunna ringa till dig och berätta om saker som har hänt och om saker som kommer att ske. Vem ska jag nu ringa och säga "Du sitter väl ner"??

Emma, du som hade så mycket planer. Du som var så glad över att du skulle åka till paradiset Thailand och att du sedan i sommar skulle bo hemma i Hudik och jobba för att få pengar till studierna i Uppsala till hösten. Det är ofattbart att du inte får uppleva det. Du som såg fram emot att äntligen få börja plugga. Att leva ett riktigt studentliv som du sa.

Saknaden efter dig är enorm och vi är många som inte förstår vad som har hänt.
Du som var min allra bästa vän. Dig kunde jag berätta allt för och du vände aldrig mig ryggen. Du ställde alltid upp i vått och torrt. Du tog emot mig som jag var och du älskade mig för det.

Vem kommer att komma med nybakad kladdkaka till oss nu? Vem kommer att gilla vår ärtsoppa med pannkakor på torsdagar?

Jag är glad att jag fick den tid jag fick tillsammans med dig och jag är glad över allt fint du sa till mig i lördags! Du, min allra bästa vän, var alltid glad och positiv och det är det som jag tar med mig nu.

Vi ses i Narnia min älskade vän!
.Angel


Kommentarer:
Postat av: Systeryster

Älskade syster, jag vet att det är tufft men du ska veta att jag älskar dig och att jag stöttar dig genom allt. Jag finns här för dig, alltid! Varma kramar - lilla syster!

2006-04-02 @ 21:35:40
Postat av: Mia

Hej vännen!
Nu har jag tänt ett ljus i mitt vardagsrumsfönster. Det brinner för dig och din saknade vän! Ring om du vill komma över.
Kramar från mig - Maria

2006-04-03 @ 10:51:12
Postat av: Angel

Tack! Det värmer att höra att det finns människor som er!

2006-04-03 @ 13:34:35
Postat av: sara krantz

jättefint skrivet.
jag tror du fick med alla min tankar och känslor.
vi får hålla ihop nu, allihopa.
sköt om dig nu, vi hörs snart.
kramar /sara.

2006-04-03 @ 19:05:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits