Kan man vara på tre ställen samtidigt?

Julen är på väg. Andra advent redan på söndag. Då är det två veckor kvar till julafton och alla andra juldagar.

Som barn var jul något man verkligen såg fram emot och verkligen längtade till. När julkalenderna gick på TV och man fick öppna en lucka varje dag. Detta var då vägen mot julafton, den stora dagen!

Nu när jag börjar bli vuxen, jag räknar mig faktiskt nästan dit nu, inser jag att jul och december är så mycket mer än julkalender och längtan efter julklappar. December för mig nu är stress över att hitta rätt julklappar till alla - något som passar och glädjer, få pengarna att räcka, hinna med allt julstök - baka, städa och dona.

Jul har för mig alltid varit att åka mellan mormor och farmor samt hemma. I år har jag ingen anning om hur det ska bli. Far och mor på två ställen och Gugge på ett annat. Jag vill vara på alla ställen! Jag vill försöka hålla ihop min familj fast den är splittrad. Kan man fira jul på tre ställen, under en och samma dag? Kan man göra alla nöjda och glada och samtidigt ha julfrid?

Hur julen spenderas ska bli spännande att se. Framtiden visar. Det jag vet är att jag ska tänka på alla när jag bestämmer mig, främst syster yster som annars blir ensam i en splittrad familj!

Julklappsköp imorgon?
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Jag vill inte vara utan dig på en familjedag! :( I need you there! Puss&kram - systeryster

2005-12-01 @ 22:33:48
Postat av: Jenny-Mariah

December är en av mina hatmånader på året pga all stress, press, trasslig ekonomi och viljan att tillfredsställa allas behov. Jag valde därför den fula utvägen; att jobba. Jag kan visa uppskattning, och kärlek till mina närmsta andra dagar än just krystade julen. Det är en enkel utväg iaf, men inte särskilt accepterad i vårt julfixerade samhälle. Ska läsa några sidor till innan jag knyter mig. Så vi ses imorrn iaf. Sköt om dig gumman och jag lovar - om du håller mig borta från Betongväggen så gör jag allt för att hindra dig att stifta bekantskap med den. Tycker om dig hur mycket som helst gums! Kramar!

Postat av: Angel

Syster, jag ska tänka på dig! Jag vill vara med dig också! Jul är en familjetradition, men även Gugge ingår i min familj.

Jenny-M, vi håller varandra ifrån väggen. Hoppas bara vi inte åker dit tillsammans...

2005-12-02 @ 10:44:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits