Magi och ståhud



Coldplay konserten igår i Globen. Kortet taget med min mobilkamera.

Konserten igår var magisk! Redan efter första låten hade jag ståhud på armarna. Publiken var härlig. Coldplay var härlig. Stämningen var härlig. Allt var härligt!

Jag och Gugge kom in till Globen ungefär en timma innan konserten började. Vi tog plats vid mittpunkten. Det stod till och med en markering på golvet "Mittpunkt Hockey". Precis där stod vi. Med kravallstaget i ryggen. Perfekt plats. Globen fylldes sakta men säkert på med folk. När förbandet började spela var det ännu inte fyllt. Men ju bättre förbandet blev desto mer folk fylldes Globen med. När förbandet skulle påa sin sista låt viskade han svagt Coldplay. Publiken tjöt och en rysning gick genom kroppen. Sedan började magin på riktigt.

Hela Globen sjöng Allsång. Sångaren glömde bort texten på en låt. Bandet dök upp i publiken och spelade. De satt längst fram på scenen och sjöng så det kändes väldigt intimt.

Kvällen var magisk och jag kommer alltid att ta med mig denna kväll. Under en av de sista låtarna sprutades det ut pappersfjärilar över publikhavet. Dessa fjärilar plockade publiken på sig, så också jag och Gugge. Det kommer att bli en utmärkt fin tavla i vår nya lägenhet.

Coldplay på Globen 18 september 2008.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Noescape

Vilken fin bild!

Postat av: mercedes

ahh, du var där hade tänkt fara men ingen annan fick...

2008-09-24 @ 22:28:33
URL: http://mercedesmattfolk.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits