Långledigheten är över

Majmånad har kommit och vi är redan fem dagar in i denna vårmånad. Härligt. Tiden bara flyger fram och det har äntligen börjat blivit grönt på mark och i träd. Det börjar snart bli dags att vårstäda balkongen och köpa blommor för att planera där ute.

Helgen har passerat snabbt. Jag gick hem tidigt från jobbet i onsdags då jag hade jobbat mycket både måndag och tisdag men Venture Cup finalen. Finalen blev överförväntan och jag har fått mycket beröm över hur bra det blev. Kul!

På valborgsmässoafton var vi hem till två kompisar och grillade. Vi var 7 stycken totalt. Vi grillade, åt två efterrätter och godis. Vi hade en riktigt trevlig kväll. Dock var både jag och Gugge trötta vid halv tolv så vi for hem då. Vi tog oss en rejäl sovmorgon på torsdagen, eller i alla fall jag. Sedan satte vi igång med städning och plockning.

I fredags jobbade jag på MKV. Vi hade tenta hela dagen så jag satt och som tentavakt samt att jag rättade alla skriftligatentor. Dagen flöt på snabbt trots att vi satt hela dagen.

I lördags var det vägstädning med fotbollen som gällde. Vi städade från stan och ut till Matfors. Härligt med friskluft. Under dagen började man tänka på hur mycket folk slänger ut på vägarna. Helt otroligt vad folk slänger. Jag förstår inte varför.
Efter vägstädningen for jag och Gugge för att kika på när hans fotbollslag hade seriepremiär. Den förlorade de trots att de hade två utvisade och förde matchen rakt igenom. Motståndarna bjöd inte på mycket motstånd. På kvällen fick vi överraskande besök av några kompisar. Trevligt!

I går var vi och kikade på Giffarna mot Djurgården. En match jag anser att Giffarna skulle ha vunnit med minst 3-1. Lindbergh gjorde det bra i mål men jag undrar vad som hände i halvlek med laget. Lämnade de vinnarskallen och det bra spelet i omklädningsrummet?

Ny vecka nu på jobbet. Denna vecka kommer att bli lugnare än förra veckan. Skönt!
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits