Tillbaka efter påskledigheten

Påsken 2008 är över. Nu är det långt till nästa ledighet.

Gugge och jag tog vår packning på bussen i torsdagseftermiddag/kväll. Pappa hämtade oss i Jättendal och vi for sedan vidare till stugan efter ett snabbstopp hos farmor. Framme i stugan var det varmt och skönt då min farbror tänt en brasa så vi inte skulle frysa då vi kom fram. Vi gjorde oss mat och sedan slappade vi mest i soffan.

Vaknade relativt sent på långfredagen då en viss person har en tendens att vilja elda på en hel del innan vi somnar. Angling stod på schemat och då jag och Gugge kom ut var de flesta fiskarna uppdragna. Vi fick dock vara med om en fällning. Vi satt ute i solen och mös på. Umgicks med kusiner,kusinbarn, faster, farbror mfl. Vissa var mer rund om fötterna än andra. Åt påskmat hos faster och farbror och kikade på lite konståknings VM på TV.

Påskafton kom och vi fick ett tråkigt besked på morgonen. Kändes som att jag gick mest i chock under förmiddagen. Vi åkte till farmor och sedan var jag och Gugge till hans farmor på påsklunch. Fick skjuts av svärfar tillbaka till stugan. På kvällen grillade vi med pappa och kikade på lite TV. Värmen i stugan var inte lika som gårdagen men det var ändå varmt.

Pappa for iväg tidigt för att vara med på angeltävling på påskdagen. Jag och Gugge fick oss en liten sovmorgon. Vi klädde på oss och gick ut i det fina vädret då vi fick besök av gänget från
Lingarö. Vi lekte lite ute i snön och åt sedan lunch på verandan. Då det sedan blev lite för kallt flyttade vi in och spelade yatzy i stället. Pappa kom tillbaka från tävlingen med beskedet att de inte haft en enda fällning. :(  På eftermiddagen kikade jag på galan från konståknings VM. Vilken show. Önskar att jag varit på plats, så som sis var. Vi bjöd sedan på fika i stugan. Hela Vallengänget kom.

Annandagpåsk kom och det innebar även hemfärd. Vi storstädade hela stugan och det kändes riktigt skönt att göra det. Vi åkte in till farmor innan hemfärd och åt lite lunch. Faster och farbror kom också och åt. Pappa skjutsade hem oss till Sundsvall. Skönt att komma hem relativt tidigt. Vi packade upp och slöade sedan i soffan. På kvällen var vi iväg till bowlinghallen med Frida och C-H. Vi spelade tre serier bowling och sedan testade Gugge och C-H golfsimulatorn. Jag testade också. Skoj!

Nu är det redan tisdag och denna vecka är bara fyra arbetsdagar. Kommer att gå fort. Som det ser ut nu blir det endera hockey på fredag eller så åker vi ner och hämtar bilen. Whiho!
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Hej!
Jo visst hade vi bra väder,dansar soldansen nu igen innför helgen:)Kul med bilen nu du,väntar på besök...
Kramisar

Postat av: Frida

Haaallloj...!

Har du somnat bakom tangentbordet?
vart är dina uppdateringar? =(

2008-03-26 @ 21:08:37
URL: http://phridan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits