Prinsessan på pärmen

Hemma igen från härliga fjällen. Det är tudelat det där. Borta bra men hemma bäst stämmer allt som ofta in.

Jag och Gugge började vår resa i torsdagsmorse då vi tog tåget ner till Hudik. Väl framme blev vi hämtade på perrongen och vi påbörjade bilfärden mot Björnriket. Ett stopp i Ljusdal och sedan ett i Lassekrog där vi åt lunch. Där mötte vi upp S, J och lilla E med hundar. Efter lunchen fortsatte vi mot Björnriket. Prick tre kunde vi hämta ut våra nycklar och vi installerade oss i stugan.

På fredagen stod det skidåkning på schemat. Vi vaknade alla tidigt. Dels på grund av prat/skratt/skrik/joller från lilla E men även för att vissa av oss sovit dåligt. Personligen så vaknade jag och hade ont i ryggen. Hade inte sovit många timmar på natten. Madrassen var väldigt hård och jag vred och vände på mig hela natten. Våningssängen som vi sov i jag och Gugge var vinglig och så fort man rörde på sig svajade hela sängen. När jag kom upp ur sängen på morgonen försökte jag få liv i min rygg. Jag kom sedan ut till svärföräldrarna och de såg måttligt road ut och de små fnissade och bad mig kolla under madrassen. Jag hade sovit på informationspärmen. Någon hade stoppat den under min madrass på kvällen innan. Inte konstigt att jag hade ont i ryggen. Hämnd på denna någon kommer att ske vill jag lova!

Jag skjutsade S och J med vovvar till Vargen vid Vemdalen. De skulle vara ute på fjället hela dagen. Gugge och S for till backen och åkte slalom hela dagen. Jag och svärmor var hemma i stugan med lilla E. Vi var ute i solen, åkte pulka, var ut på promenad och busade och hade oss. När kvällen kom var vi alla trötta och sluta. Alla somnade ganska tidigt.

På lördagen var det inte lika fint väder så det blev därför ingen skidåkning för någon av oss. I stället packade vi in oss i bilarna och for på utflykt. Första stoppet blev inne i Vemdalen där vi stannade på en liten affär som sålde det mesta då det gäller kläder, fiske och skidåkning. Vi gjorde en del inköp där innan vi for vidare. Vi åkte igenom Vemdalsskalet och kikade på Vargen. Vi åkte till Klövsjö och kikade in backarna. Vi var upp på toppen och skulle kolla på utsikten men det enda vi såg var en massa snö. Snö i drivor. Vi for till Storhogna där vi gjorde vårt andra stopp. Där tog vi oss en rejäl fika, kaffebuffé i vinterträdgården. Lilla E blev fascinerad av barnen som badade i poolen. Han ville nog också vara där och plaska omkring. Efter en lång och god fika åkte vi tillbaka till Björnriket. Där blev det lunch och promenad. På kvällen kikade vi på Melodifestivalen och vi blev alla, utom en, glatt överraskade då Carola och Andreas inte gick vidare.

På söndagen var det dags för hemfärd. Vi packade, städade och sa hej då. Jag och Gugge fick skjuts hem. Dock var inte bilvägen hem så rolig. Jag satt i baksättet och mådde illa. Väl hemma var det dags att packa upp och sedan läsa igen alla tidningar vi missat.

Igår kväll kikade jag och Gugge på film. Sedan somnade vi gott i våra sängar.

Bilder från resan kommer eventuellt upp om några dagar. Om jag orkar. :)
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Hej.
Men vad härligt ni verkar ha haft.
men det är ju så att hemma är bäst!!
Längtar till vi lyckas ta oss till Hassela!
Kram.

Postat av: Sara

hahahaha!!! :D kul med pärmen, jäkla sune antar jag. :D Ses på torsdag. Och ja, du får nog träffa J då. Genrepet gick sådära, sitter nu här med en rumpa ja knappt kan sitta på....

2008-03-10 @ 20:36:18
Postat av: Angel

Jana, jag förstår om ni längtar!
sara, mjo visst har du rätt. Jäkla Sune! :P

2008-03-11 @ 10:19:05
Postat av: jörgen

haha, gör kul det där med pärmen!!

2008-03-12 @ 18:20:52
Postat av: Angel

Jörgen, så roligt var det inte då jag vaknade i alla fall. :)

2008-03-13 @ 13:39:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits