Tillbaka från Götet

Hemma igen. I kalla Sundsvall. Idag känns det som om det vore höst. Brr...
Jag är trött på ögat och i kroppen. Det tar åt att jobba intensivt i några dagar. Dock har vi inte bara jobbat och slitet. Vi har umgåtts också. Under dessa dagar i Göteborg har jag träffat många härliga människor. Jag trivdes med alla.

Inte att förglömma. Nationaldagsfirandet var toppen!
Dagen var lugn och vi gjorde mest ingenting. På eftermiddagen for vi iväg med C och J ut till Njurunda där vi var bjudna hem till E och J med lilla A. Innan vi kom fram gjorde vi några tappra försök med att få med oss is ut. Vi lyckades på Donken och på ICA i Kvissleby. Även om vi var nästan en timme försenade så var vi inte sist för det.
Vi satt ute i solen och hade det härligt. Åt sedan god mat och pratade och hade det allmänt trevligt på deras uteplats. Gitarrerna kom fram och vi startade allsång. Riktigt roligt. Kul när mer än hälften kan sjunga. Det blir en skön stämning. Vi flyttade in efter några timmar då myggorna och det kalla vädret började göra sitt.
Tog en taxi hem tillsammans med C och J. Ramlade i säng rätt så sent.

På lördag kom mamma,
syster och kusin. Vi gjorde Birsta. Hade dock kunnat mått bättre men det var mysigt ändå att få umgås med dem. Vi handlade examenskläder till kusin. Jag själv hittade en kjol, som även sis tyckte om då hon redan hade en sådan på sig. :)
Lördagkväll tillbrigades tillsammans med K och T. Vi kikade på film och tog det mest lugnt.

Tillbaka till Götet och våra dagar där nere.
I söndags satte jag mig på tåget vid två. Kom till Arlanda där jag blev uppmött av M. Han var snäll och kom och visade mig vägen, annars vet jag inte om jag hade tagit mig till rätt ställe. Jag kanske hade hamnat på ett flyg till Australien istället för Göteborg. Väl på flyget hade vi även mött upp JV och JL.
Det blev inte så mycket jobb på söndagen. Vi hade en genomgång av dagarna och sedan for vi till hotellet för att umgås med de andra.

På måndagen var det jobb från morgon till kväll. Alla jobbade med sitt och vi hjälptes åt med allt. Härligt att se hur allt bara flyter på och hur duktiga alla är. Det är ett riktigt bra gäng i Venture Cup och jag är glad att jag får jobba med dessa härliga människor. Man kommer snabbt in i gänget.

Tisdagen vad den stora dagen. Först paneldebatt på dagen. En härlig stämning och det var riktigt intressant. Efter paneldebatten gav vi oss av till Erikbergshallen där vi gjorde i ordning inför kvällen. VI hängde vepor, hjälpte till att duka borden, ställde i ordning scenen, la alla namnbrickor i bokstavsordning etc. Bytte om på en kvart och sedan var det dags att ta emot alla gäster.

Kvällen blev en succé. Jag satt med minutschemat och följde allt under kvällen. Några små missar här och där men inget som våra gäster märkte av. Efter prisutdelningen där OculusAI tog hem första priset fortsatte festen och stämningen var på topp. Vi fortsatte festen på Berså Bar där vi dansade tillsammans med Sverige-fans. Kvällen var riktigt lyckad och det var längesedan jag hade så där skoj som jag hade under kvällen. Vi dansade hela natten och avslutade det hela med kebab på något hak. Tog en taxi hem och somnade sedan gott vid tre snåret.

Igår gjorde vi inte många knop. Vi i Nord hängde på ena hotellrummet och gjorde mest ingenting. Förutom att chefen hamnade mellan sängarna... Men det är en annan historia. :)
Tog båten in till stan och efter att ha sagt hej då till Venture Cup Nord-gänget tog jag sedan fygbussen till Landvetter. Jag är stolt över mig själv eftersom jag klarade av incheckning och allt själv. Tog flyget till Arlanda och där väntade jag i två timmar. Träffade på kollegor där. Tog sedan tåget hem och kom hem 30 min försent.

Skönt att vara hemma men jag kommer att sakna de härliga människorna. Nu är det bara att se framemot hösten och vår kick-off i Skåne.

Det blev en lång uppdatering men jag hoppas ni orkat läsa. Har ni tur så kanske jag kan lägga upp bilder från dagarna, bara jag får tag i några kort från M.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Frida

Men vad härligt att se att du skriver igen!!! =)



Ni ska med på midsommar va?

Har inte sett dig online på msn på sååå länge.. !!



KRAMAR!

Postat av: Frida

Hej igen!



Jag visste inte heller hur man gör, men fick denna instruktion av en kompis:

"För att kunna mobilblogga via blogg.se krävs det att både ditt bloggkonto och din mobiltelefon är rätt inställda. Om du bara har ett (1) bloggkonto och en (1) blogg och om du redan har använt din mobiltelefon för att skicka MMS/ bildmeddelande är sannolikheten stor att du bara behöver kontrollera/ ange Ditt mobilnr. Det gör du i funktionen på: Mitt_konto>Inställningar.



Prova med att skicka ett MMS/bildmeddelande med Texten (inte Rubriken) "BLOGG valfritt meddelande" till kortnumret 71305.



Om allt fungerar får du då ett mottagningskvitto via SMS och du kan se det automatiskt publicerade meddelandet på din blogg inom två minuter.



Att blogga med bildmeddelande kostar 1 kr/MMS (teleoperatörens MMS-taxa tillkommer dock). "





Hoppas du lyckas.. !



KRAMAR!

2008-06-13 @ 10:07:40
URL: http://phridan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits