Hemma efter midsommar

Så var det måndag igen och jag är tillbaka på jobbet. Helgen och midsommar har varit kanon.

I fredags for vi upp till Barsta tillsammans med
Frida och C-H. Där uppe var redan C-H's föräldrar med två kompispar. När vi kom upp var vädret kanon och det fortsatte så hela dagen. Vi var över till grannarna och åt sillunch. Det fanns självklart en massa annat gott också. Efter lunchen som vi åt i några timmar var det dags för lite lekar. Midsommarkampen 2008. Vi tävlade parvis och jag och Gugge låg bra till efter första grenen. Men sen gick det utför. Som sig brukar kom jag sist. Otur i spel, tur i kärlek stämmer väl på mig. Efter alla lekar var det åter mat. Denna gång jansson. Vi åt så att vi nästan storknade. Kvällen fortsatte med lite tv-spel och en promenad upp till kyrkan på berget. Vi kikade på solen och njöt.

Lördagen bjöd på fint väder också. Vi åt frukost ute på gräsmattan. Packade sedan in oss i bilarna för att åka och vara kulturella. Vi var och kikade på MannaMinne. Var mest där för glassens skull om vi säger så... Sedan var det dags för minigolftävling. Jag som enda tjej ställde upp och kammade hem första pris, i damklassen... På kvällen grillade vi gott och hade det trevligt. Vi spelade lite pil och sedan crocket.

Igår, söndag, var det också fint väder. Även denna dag blev det frukost ute på gräset. Sedan slappade vi och packade ihop lite. Jag och Gugge for hemöver vid tolv. På vägen hem stannade vi till i Birsta och shoppade lite. Sedan hem och packade upp. Skönt att få det gjort på en gång. Annars står väskorna bara där.

Vi for iväg till Max en snabbis för att hälsa på Gugges syster med familj. Skoj att få se lilla Emil innan hans 1-års dag. Han såg så stolt ut då han gick. Det var kul att se. Nu längtar moster och morbror tills det är dags för en hel helg i Gävle om två veckor.

Nu är det arbetsvecka igen. Ikväll ska jag spela min första match på flera månader. Ska bli spännande att se hur det går. Jag tror dock att jag är med mest för att känna efter och se hur det känns. Ska bli skoj i alla fall.

Bilder från helgen finns och kommer att publiceras så fort jag orkar och får tid. :) Men om ni inte kan hålla er finns ett urval hos Frida.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits