Hemma från Åre

Så har vi kommit hem från en otroligt rolig och trevlig helg i Åre. Är trött i både kropp och huvud.

Tågresan till Åre gick bra. Dock hamnade vi tillsammans med några högljuda sista biten (Östersund-Åre). De spelade musik som om de trodde att de var själva i tåget. Jobbigt. Tur att det bara var en timmes tur. Väl framme mötte vi upp M som kommit med samma tåg. Vi fick skjuts upp till stugan och kunde packa in oss i väntan på de andra. När vi var alla samlade i stugan och vi hade hunnit hälsat på varandra och intagit den första ölen var det dags att utse sängplatser till alla. Det blev lottning. Jag och Gugge förlorade och hamnade i bäddsoffan i vardagsrummet/köket. Dock överlevde vi i alla fall och nästa år slipper vi den platsen! :)

Kvällen gick snabbt och vi åt middag, umgicks och hade det trevligt. Vi spelade även lite spel. Kvinna mot man och den kampen förlorade vi tjejer. Jag vet inte hur det gick till med killarna lyckades få ett kort där de kunde gå raka vägen till mål och vi fick ett kort där vi måsta  gå tillbaka till start. Illa!

Fredagen bjöd på skidåkning. Vi var i backen vid öppning och gjorde några åk. Åt en utsökt lunch i backen och sedan drog vi tjejer iväg på Spa. Det var riktigt härligt. Jag satt i bubbelpoolen och simmade i nästan två och en halv timma. Hur härligt som helst men jag såg sedan ut som ett russin. Avslutade mitt spa:ande med en massage. Det var behövligt och det kändes att kroppen hade jobbat. Killarna var kvar i stugan och bastade och ansvarade för maten. På kvällen spelade vi ännu mer spel och hade det mysigt.

Lördagen bjöd inte på så bra väder men vi åkte iväg till backarna ändå. När vi kom fram var det mesta stängt så vi fick nöja oss med de två liftar som var öppna. Åkte upp en sväng och usch vad hemskt det var. Mycket folk, is och snöhögar om vartannat. När vi kom ner delade vi upp oss och fem av oss åkte tillbaka och åkte i området vi bodde, Björnen. Hälften stannade kvar och åkte. Vi som åkte tillbaka till Björnen hade det kanon. Dock blåste det en hel del där också men inte lika mycket. Vi åkte i mycket bra backar. Åt god lunch i stugan och fortsatte sedan att åka ännu mer skidor. Tog oss tillbaka till stugan lagomt då backarna stängde. Då tog vi igen oss lite och sedan var det dags för bastu. Vi hade hyrt en bastu eftersom att den vi hade i stugan rymde 3 pers. Inte så bra i en stuga som rymmer 10 pers. Vi hade det härligt i bastun och gjorde sedan oss i ordning för kvällen. Vi hade bokat bord på Lilla Tyrolen, en resturang mitt i backen. Vi fick hämtning nere i stugan och fick åka vårs livstur. :) Åt en utsökt middag och hade det väldigt trevligt. Alla såg nöjda ut när vi avslutade vår middag. Jag höll ett litet tal eftersom att det tydligen är tradition i Vänersborg. A, T och D hade tagit med sig traditionen med att den yngsta håller tal vid varje offentlig måltid. Eftersom att denna måltid var den sista tog jag det seriöst och gjorde ett tal på rim. Det uppskattades så det var roligt! :) För att ta oss ner till stugan igen fick vi låna stjärtlappar och vi åke ner för en av slalombackarna. Kanon roligt! Det gick riktigt fort och man såg inte mycket. Kul hade vi i alla fall. Inga större skador, bara en fläskläpp och några blåmärken. När vi tagit oss ner var vi några som ville åka mer så vi hämtade skidglasögon och gjorde några åk i barnbacken. Super skoj!

Idag var vi trötta och sega. Frukosten var utdragen och vi åt alla i omgångar. Inte som tidigare dagar. Alla ville dra ut på sovmorgonen. Vi städade ur stugan, hade kramkalas och packade in oss i bilarna. Jag och Gugge fick skjuts ner till stationen. Tågresan hem gick bra. Sov halva tiden.

Denna helg har varit super. Alla som har varit med har känts som gamla vänner. Trots att jag inte träffat många av dem tidigare. Tack till er alla; Gugge, M, A, L, M, D, B, M och T. Detta gör vi till en repris och jag hoppas att vi ses i skärgården i sommar!

Dags att packa upp väskorna nu.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Hej!
Men vad häligt ni måste ha haft!!
Jag vill oxå till fjälls med allt vad det tillhör.
Funderar på en smygis till Hassela ivarjefall.
Kramisar.

Postat av: Angen

Hej hej!

känner du petra som spelar fotboll, spelar i sundsvall med mig nu!?

2008-02-06 @ 11:44:39
URL: http://angen.blogg.se
Postat av: Angen

men mia å jugge är bekanta..elr iaf mia..hon spelade ja me för några år sen =)

2008-02-06 @ 11:55:10
URL: http://angen.blogg.se
Postat av: propp

Haha, det har du rätt i Gurkan :) tårtan kommer nog bli grym :)

2008-02-06 @ 12:28:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits