Helgen som gått

Måndag igen. Ny vecka och nya tag som jag brukar säga. Det känns som att det blivit ett mantra för mig. Något som jag upprepar varje måndag. En bra eller dålig vana?

Helgen försvann i rasande fart. Trots att vi inte har någon TV så går tiden fort. Kan säga att man hinner med en massa andra bra saker när  man inte har något TV som tar upp all tid. Mycket bra!

Fredagen försvann snabbt med arbetsintervju, jobb, after work - eller firaröl som vi kallade det - på jobbet och  fotbollsmatch. Firarölen på jobbet var trevlig. Vi fick möjlighet att sitta i vårt otroligt fina fikarum som vi fått i ordning nu och umgås med varandra. Det bjöds på champagne, öl, vin och lite småplock. Efter några timmar tillsammans skingrades vi åt olika håll. Jag for med K ut till Timrå och NCC-hallen för att kika på när mitt kära fotbollslag spelade match. Eftersom mitt knä har bestämt sig för att krångla var jag tvungen att avstå. Kändes tråkigt att sitta på sidan då jag såg vilket fint spel alla på plan spelade. Jag ville ju också vara med. Matchen vann vi med 3-1. Hurra!

Lördagen började segt. Vi tog det lugnt på morgonen och sedan stack vi iväg åt olika håll. Gugge på match och jag ut till Birsta med
Frida. Vi strosade runt en stund och åt lunch. När klockan närmade sig två drog vi oss bort till Pashion där jag skulle få en gratissminkning. Resultatet blev kanon och jag var jätte nöjd. Dock kom jag inte på att få resultatet dokumenterat med kameran. Skäll på mig om ni vill. Lördagskvällen tillbringade jag och Gugge tillsammans med A och U hemma hos dem. Där bjöds det på mat, dryck och efterrätt. Vi satt och pratade och hade det trevligt. Vi glömde till och med bort att det var Melodifestivalen. När vi kom på det slog vi på TV:n ihopp om att få se snabbgenomgången. Icke, den missade vi. Vi lyckdes ändå få se den, troligtvis, bästa låten för kvällen. Björn Gustafsson sjöng sin hyllningssån till Carina Berg. Jag diggar Björn! Mer sånt till svenska folket! När kvällen började dra ihop sig och A satt och gäspade mitt emot oss drog vi oss hemöver. Jag och Gugge tog oss en härlig promenad hem i natten. Skön avslutning på dagen!

Söndagen började tidigt med lite städning och matlagning. Dagen som vi hade längtat till hela veckan var äntligen här! Gustafs syster med son skulle komma tillsammans med mina svärföräldrar (tillika Gugges föräldrar). När de kom bjöd vi på mat, Grekisk pyttipanna. Ni som ätit den vet hur gott det är! Jag behöver bara tänka på hur gott det är så blir jag hungrig och det vattnas i munnen. :) Vi hann självklart bli charmade av lilla E. Han kröp runt, spelade marakas, skrattade så han nästan kiknade när vi studsade boll, lekte tittut med oss och bara myste med oss. Tiden gick alldeles för fort och då de lämnade oss blev det tomt. Som tur är ska vi snart till Vemdalen och då ses vi igen. Jag längtar redan!

Igår kväll tog vi det mest lugnt. Det kändes skönt. Gugge jobbade lite och jag låg mest och latade mig. :)

Nu är det lunchdags. Magen kurrar för fullt.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jana

Hej!
Sicken härlig helg!
Vi har oxå haft det bra,jag var ju ledig och då hittas det på så mycket så det går så fort.
Fram för mera helger tycker jag.
Kramisar.

Postat av: Sara

Hörrududu! grekisk pyttipanna är INTE alls gott! så det så!

2008-02-25 @ 19:30:46
Postat av: Mia

Hej vännen min!!
Det låter som att du/ni har haft en bra helg. För vår del har den varit lugn och skön =) Har äntligen börjat att återhämta oss efter Thailandsresan... tror aldrig att jag har varit så trött som jag var hela förra veckan... I måndags somnade vi strax efter 8 *ha ha* Inte likt mig iaf ;-)
Tusen tack för alla era inlägg i resedagboken. De värmde lika mycket nu som förra gången! Vi måste ta och ses snart, för nu var det längesen...
Puss och kram från andra sidan gatan :-)

2008-02-25 @ 19:41:37
URL: http://misan80.blogg.se
Postat av: Angel

Jana - Helgen var super. Det är som sagt var synd att det går så fort. Men nu är det ju redan tisdag så denna vecka verkar ju gå lika fort den med.

Sara - Humpf, då har du inte ätit MIN grekiska pyttipanna.

Mia - Haha, somnade du strax efter 8?! :) Absolut att vi ska försöka ses. Vi får höras av närmare helgen kanske?

2008-02-26 @ 09:10:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits