Måndags svammel

Tillbaka i Sundsvall. Tillbaka i vardagen.
Helgen i Gävle har varit helt kanon! E var så mysig och hade vuxit mycket. Han var glad och vi hade det roligt allihopa. Nu hoppas jag att det inte tar två månader igen innan vi ses. Det är alldeles för lång tid.

Igår kväll när vi kom hem la vi oss i vår underbara säng och läste tidningarna som vi missat i helgen. Det var mysigt. Efter det kom vi på att vi måsta flytta byrån som vi har haft i sovrummet. Den passade inte in med den nya sängen. Vi började röja ut alla saker vi hade i förrådet. Det var en hel del kan jag säga. Trixade. Slängde. Rensade. Städade. Vi fick bort en hel del från förrådet som nu snart är en färdig klädkammare. Steg för steg närmar vi oss. Resultatet blev kanon och det blir en chock varje gång man öppnar dörren dit in. Rent och snyggt är det där inne nu. Skönt!

På onsdag kommer pappa och hämtar sängen. Skönt att få ordning i vardagsrummet igen. Jag funderar på att börja städa i förråden nere i källaren senare i veckan. Kommer få jobba hemifrån en del nu när min handledare ska fara bort en vecka. Tror jag ska försöka hinna med sånt man prioriterar bort annars under de dagarna. Läsa hinner jag göra ändå.

Julen närmar sig. En lista har gjorts där vi ser vad som ska köpas till vem samt om det är köpt. Organiserat med andra ord. Vi ska inte vara ute i sista stund i år. Hoppas vi klarar av att hålla det.
Hur brukar ni lösa julklappsshoppingen?

.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits