Helgen som varit

Helgen flöt på i rask takt. Fredag, lördag och söndag. I snabb takt.
Fredagskvällen blev tidig eftersom jag jobbat öppning och var trött efter den långa dagen.

Lördagen började tidigt. Dock inte så som jag hade hoppats. Jobbade öppning och hade ställt klockan på 04.45. Stängde av klockan och, ja vad gjorde jag sedan... don't remember. Men 06.30 ringde i alla fall telefonen hemma och E undrade vart jag var. Har nog aldrig gått så fort att gå till jobbet som i lördags. Trots halka. 7.00 var jag på jobbet.

Efter jobbet kom mamma, Gugge och kusin J och hämtade mig. Vi for ut till Birsta och tog oss en hel dag på IKEA. Kom därifrån med en varsin kasse. Kvällen blev lugn då vi kikade på lite TV och åt god mat och drack lite vin.

Söndag började också tidigt då Gugge skulle iväg och spela cup på Nordichallen. Jag följde med honom upp men kröp ner i sängen efter han gått och sov 2 timmar till. Skönt! Gjorde lite tårta och donade på innan släkten började ramla in. Firade min födelsedag då eftersom jag jobbar imorgon. Fick en massa fina saker. Vantar, reflexvästar, Soduko-bok, lakan, presentkort på Åhléns och Stadium, pengar, ängel, gå-stavar, dukar, ljuslyktor, godis, blender. Idag firade min kompis K mig och då fick jag en bok. Äntligen har jag något att läsa!

Uppsatsen flyter på och vi börjar närma oss slutet. I alla fall tidsmässigt. Posten är vårt liv just nu.
Imorgon sitter vi här och  pluggar. Vill vara hemma lite då jag fyller år i alla fall. Gugge har lovat frukost på säng så jag hoppas på det. På kvällen blir det inventering. Illa. Ska kräva lite tårta för besväret i alla fall.

Nu är det dags för lite resultatskrivning.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits