Hudik och Gävle

Helgen är nu snart över. Bara timmar återstår utav söndagen. Fort har det gått. Men som sagt det går fort när man har roligt!

Fredagen blev stressig. Har nog aldrig varit så jäktad som jag var då. Hade seminarium på förmiddagen. Det var intressant och givande. Men just då kändes det onödigt och jag var stressad över uppsatsen som skulle lämnas in senare under dagen. Stressade hem och fick i mig lite mat som Gugge lagade. Han tvingade i mig lite extra köttbullar. Han tyckte jag skulle behöva ha dem under eftermiddagen i biblioteket på skolan. De behövdes... Satt och skrev för fulla muggar på revideringen. Pratade med A stup i kvarten. Blev ännu mer stressad för att vi aldrig fick det vi ville ha av Posten. Ringde läraren och bad om uppskov. Vi fick tills på måndag på oss. TACK! Stressade på med det sista. Mobilen la av mitt i ett samtal. Vi klarade tack och lov oss igenom eftermiddagen ändå. Skyndade hem för att hinna duscha innan K kom och hämtade upp mig inför middagen med tjejerna på jobbet. Hann precis. Vi skyndade oss ner till Coopers för att möta upp de andra. Väl där åt vi god mat, drack gott och pratade strunt. Tog taxi hem till K. Där blev det mer dricka och Sing Star! Finns det något roligare?! Tiden rann iväg och vi blev hesare och hesare. Tog taxi ner till stan. Kilade dock hem för huvudvärken kom. Tror stressen under dagen satte sina spår...

Lördag morgon kom och vi for hem till Hudik tillsammans med K. Gugge körde. Vi lyssnade på vindrutetorkare som lät jobbigt. Åt lunch tillsammans med svärföräldrarna på Jambo. Tacotallrik. Kanske den bästa?! Hem till dem och skrev lite på uppsatsen. Iväg till ishallen för att kika på
sis som tävlade. Hon slutade på en andra plats. Bra gjort med tanke på att benen inte höll sista halvan av programmet. Jag är stolt över min syster! På kvällen åt vi gott hos svärföräldrarna. Kikade på melodifestivalen. Rätt låtar gick vidare. Absolut!

Söndagen har tillbringats i Gävle hos Gugges syster med sambo och vargar. Shoppade lite på Valbo köpcentrum först. Fyndade jeans på MQ. 300 kr för ett par Levi's. Bra eller toppen?! Åt en massa, fikade gott, gav paket och fick paket. Åkte hem till Hudik och tog tåget till Sundsvall. Åt lite tacos och skrev ihop det sista på revideringen. Imorgon går jag till skolan och lämnar in dem. Förhoppningsvis slipper vi skriva en till rad på den. Orkar och vill inget mer nu.

Helgen har gått fort. Vi har hunnit en hel del. Jag känner även att jag har fått andas och gjort sånt som jag mår bra av. Ser även fram emot nästa helg i Hudik. Då ska vi umgås med min familj.

Sov gott vänner!
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits