Funderingar inför vintern

Sliter för fullt med uppsats PM:et nu. Jag och A sliter våra hår i tuvor. Inte riktigt men det känns lite så ibland. Idag lossnade det rejält för oss och det flöt på bra. Kändes skönt när jag fick skjuts hem. Nu är det bara att börja läsa...

Inget jobb i helgen. Skönt med en ledig helg. Jobbar fredag förmiddag - fyra timmar. Vet inte vad jag ska ägna helgen åt. Fredag kväll tillbringas tillsammans med grannarna i alla fall, middag. Lördag och söndag är just nu helt tomma. Känns skönt.

Vintern är på intåg och jag har en del som borde införskaffas. Listan blir allt längre och längre för varje dag.
Prio ett är i alla fall ett par nya vinterskor. Helst ett par som jag kan gå långt i utan att bli blöt och kall. Tror ett besök hos pappa kan ordna upp det. Har även börjat funderat över vinterjacka. Har två stycken som jag är nöjda med. Men har insett att jag har ingen jacka som är lite finare. Skulle vilja ha något kappliknande, fast ändå inte kappa. Mössa och vantar är heller inte helt fel. Har sett en fin möss på HM. Kanske ska kila förbi där och titta på den igen? Mina vantar ramlar snart sönder. Köpa nya eller försöka mig på att laga de gamla? Det ser ut som att det blir ett besök på stan någon av de kommande dagarna. På något konstigt vis får man alltid den där shoppingkänslan i slutet av månaden. Vad kan det bero på?

Dags för sängen nu. Måste vara utvilad imorgon när jag och A ska slutföra vårt PM.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Jenny-Mariah

Jag köpte två par vantar igår på Åhléns. Ett par tumvantar och ett par fingervantar. Rotade även fram min kappa och lagade hålen i den... Fler som vinterrustar! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits