Tre rätters middag för sex personer

Jag och Gugge hade bjudit över grannarna med syster och sambo. Nyårsgänget. Tre rätters middag stod på menyn.

Gran
Denna fina gran fick jag och Gugge av våra söta vänner.

Vi åt en massa gott, drack ännu mer. Skrattade, pratade och spelade spel. Jag och Gugge hade köpt Lika par leka bäst. En riktig fullträff! Mycket avslöjades igår och mycket som vi inte behövde veta om varandra kom fram... host...

Kvällen slutade runt fyra. Då fick jag och Gugge även tidningen så vi hade, om vi velat, kunnat läsa söndagstidningen på lördag kväll. Det var ju tekniskt sett söndag morgon men vi hade ju fortfarande lördagkväll.

Disken idag var inte lika rolig som gårdagen. Men jag har tagit mig igenom den. 6 vinglas, 9 vatten/whiskeyglas, 20 tallrikar, en massa bestick, två uppläggningsfat... Kanske hade det gått snabbare att sprungit över till grannarna och lånat deras diskmaskin som tack för sällskapet igår?!

Räknade även vinflaskorna idag när jag städade ihop. 6 vinflaskor. På sex personer. En utav oss drack inte vin utan bara öl och cider. En heldrös med ölflaskor och burkar fanns också i samlingen. En och annan ciderflaska stod också på bänken. Konstigt att vi alla klarade oss till sängen utan problem.

Tack älskade vänner för igår! Ni förgyllde kvällen och vi hade det jätte mysigt! Ska vi redan nu boka in nästa helg?! ;)
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Maria

Tack så mycket själv! Det var en underbart rolig kväll!! Men håller vi det här tempot så är det väl dags för nästa träff si så där om... ett halvår kanske?!! *ha ha* Mer än så orkar jag nog inte =) Men roligt som bara den hade vi. Oj oj vad mycket skratt och tok.
Idag klev Jögge upp vid 12 och vi andra runt 2... Sen har vi sett två skräckisar och ätit god mat. Nu halvsover vi i soffan, så det blir en tidig kväll!!
Puss och kram och tack igen =)
Känns bra att ha så fina människor till grannar ;)

2006-11-26 @ 19:25:39
Postat av: Angel

Vi får se till att öka på vårt tempo. Vill inte vänta till maj nästa gång! Oj, vilken slödag ni hade. Själv var jag ju uppe runt nio och diskade och donade. Hann ju med både Ikea och stan också. ;) Tack själva underbara grannar! Utan er skulle Sveavägen inte vara Sveavägen!

Postat av: Maria

Nej, inte ska vi vänta till maj inte... *ha ha* Få se vad som händer på nyår?!? Har inte bokat något än ialla fall...

Ja du är ju helt otrolig du... att du orkar... har varit helt knäckt idag både jag och Jörgen. Båda hade ont i huvudet när vi vaknade idag... *ha ha*
Jörgen kom precis hit med ett bubblande glas... Han är tvungen att ta en treo nu... =)
Men som sagt... roligt hade vi!!!
Tack för bilderna å. Oj oj vilka fyllebilder. Det var väl några där i början som såg normala ut, men sen... snacka om röda och trötta ögon...

Nej, nu ska vi till med middagen.
Sköt om er så ses vi snart!!
Kram kram

2006-11-27 @ 17:22:25
Postat av: Angel

Nyår! Skulle vara roligt att umgås då igen! Vi har inte heller några planer. Ska vi boka?! ;)

2006-11-28 @ 13:14:16
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Maria

Måste tyvärr vänta med en bokning... Vi funderar på att åka upp till fjällen över nyår. Mamma o pappa åker upp dit strax efter jul och Lena o Fredrik har hyrt en stuga med ett gäng kompisar...
Så vi får se vart det slutar.

2006-11-29 @ 20:44:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits