En lång nästintill ledig fredag

Klev upp med Gugge imorse. Han skulle på möte. Jag satte mig och pluggade. Strukturerade upp vår uppsats så här långt inför handledningen på tisdag.

Tog mig en promenad bort till Ica för att köpa saker till vår grekiska sallad. Skönt att komma ut lite och röra på sig. Nog för att det går fort att gå dit bort men det är ändå skönt att få lite luft och få röra på sig.

Gugge kom hem på lunch. Vi åt grekisksallad och köttfärspajen från igår. Kan säga att pajen var så mycket godare idag. Mums!

Ska iväg och jobba senare ikväll. Börja halv fem... När alla andra går hem går jag till jobbet.

Min dag kan sammanfattas på ett sätt: Mysdress! Den gråa från Cubus blev verkligen en hit. Älskar den redan. Sa till Gugge igår att jag funderade på att sova i den! Men han misstyckte. Tillåt mig att minnas och eventuellt skämma ut min älskade
lillasyster. När hon var liten, kanske 3 år, fick hon ett par nya gummistövlar. Blåa och fina och jag tror att det var någon gubbe eller filur på skafftet. Hon tyckte om dem så mycket så hon sov i dem. Så var min syster jämt när hon var liten. Fick hon något nytt som hon tyckte om skulle hon sova i det och vägrade att ta av sig det. Vet inte om det har med envisheten som ligger i släkten att göra?!

Ska ta mig an disken nu så det är tomt och fint på diskbänken innan jag går på jobbet. Tycker inte alls om när diskbänken är belamrad med saker precis överallt. Det ska vara tomt och rent. Det ska jag se till att det blir.
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Maria N

Ja du sticker till jobbet och jag hinner bara hem så ska jag iväg igen. Festen för chefen...

Ha en underbar helg!!

Kram kram, "grannen" :-)

2006-11-17 @ 17:47:59
Postat av: Madde

KLart man måste få sova med skor på!=) Jag fick en hangup på mammas stövlar när jag var liten och jag vägrade att ta av mig dom. Och när jag inte hade dom på mig så höll jag dem i famnen som om mitt liv hängde på dem. Det är ju helt fullkomligt normalt!:) Hoppas du får en trevlig helg gumman! kram

Postat av: jana

Va? Är ni envisa?Har Tobias&Dennis fått en släng av er eller?Jag har ledig helg så det blir lite bullbak och bad!Kramis Jana.

2006-11-18 @ 10:58:04
Postat av: Lill sis

Har man något kärt ska man väl inte släppa det i första taget väl? :P

2006-11-19 @ 21:04:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits