Min semester

Så, nu är jag ren och fräsch igen. Alltid skönt att ta sig en ren dusch när man kommit hem från paradiset.
Veckan har gått fort. Och vi har haft toppen väder hela veckan. En helt underbar semestervecka!

Åkte upp söndagkväll efter jobb och en sväng ut till Birsta. Väl framme grillade vi burgare och busade med kusinbarnen. Kvällen blev ganska tidig då jag var trött efter jobbet.
Måndag började med frukost ute på verandan. Utsikten går inte att klaga på - en glittrande sjö som bjuder in till bad. Började rensa rabatterna men gav snabbt upp då det blev alldeles för varmt. Gick istället ner till sjön och tog mig ett dopp. Kvällen avverkades med ost och kex inne i stugan.
Tisdagen var lika fin när vi vaknade. Fortsatte att rensa, denna gång med farmor bredvid mig som komenderade hur jag skulle göra. Även denna dag blev det för varmt för rabatterna så när jag var klar var det dags för ett väl förtjänt dopp i sjön. Kvällen tillbringades nere vid havet vid Ström tillsammans med mamma och några av hennes syskon med familjer. Mysigt att träffas! Dock var ju jag chaffuör som vanligt...
Onsdagen var varm och härlig den med. Dock lite moln på förmiddagen men kan tillägga att det bara var skönt! Dagen flöt på som alla andra, bad och solning. Åkte iväg med pappa, farbror med familj och stuggranne med fru till en golfbana och åt lite mat. Dock var kocken inte där när vi kom så vi fick vänta. Gjorde inte så mycket då sällskapet var perfekt och vi hade sol! Efter middagen for vi till byn för att hämta syster. Hon kom upp för att bada med oss en sväng innan hon sedan skulle hem för att jobba resten av veckan.
Torsdag var solig och varm. Kanske till och med finare än alla andra dagar? Vi badade och solade hela dagen i alla fall. 25 grader i vattnet säger väl allt?! Plaskade på med kusinbarnen rätt så bra i vattnet i alla fall. På eftermiddagen for vi till Hudik då pappa skulle på möte och vi tänkte besöka mor och syster. Väl i Hudik blev det lite solning på baksidan hos mor. Efter en stund kom regnet. Med blixtrar och åska. Fortsatte hela kvällen. Slutade lagomt till det att vi kom tillbaka till stugan.
Fredagen var molning och grå. Ganska skönt att ha en riktig slappdag inne också. Kvällen tillbringades i Hudik hos mor och syster. Grillning med släkten stod på schemat. Vi åt, drack och hade skoj. Jag slapp vara chaffuör denna gång! Vi sov nämligen över! :)
Lördagen tillbringades i Hudik. En dag på stan. Shoppade lite. Åt lunch ute. Åkte tillbaka till stugan lagomt till middagen. Trött på kvällen somnade jag i ena soffhörnet.
Idag har vi haft en kanon dag. Började med lite moln på förmiddagen med när farmor kom upp till oss kom solen. Solade på verandan nästan hela dagen. Blev även ett ofrivilligt dopp. Gugge knuffade i mig... tur för honom att det var varmt i vattnet!

Veckan kan sammanfattas med bad, sol, semester och familjeträffar.
Jag hade hoppats på att denna vecka inte skulle gå så fort dock. Åter till jobbet imorgon.
.Angel


Kommentarer:
Postat av: Jenny-Mariah

Det är helt sjukt hur fort en semester försvinner. Jag var ju också iväg, har avverkat både Skåne och Sörmland. Men så tog ledigheten slut och nu e jag back in Sundsvall med min lilla kille. Det verkar som du haft en underbar ledighet. Sköt om dig. Puss!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits