Medelhavsvärme i kalla Sverige

Sommaren har kommit på riktigt. När man är ute i värmen känns det som om man skulle vara utomlands. Sverige har fått medelhavsvärme. Synd bara att Sundsvall inte har någon härlig havsbadstrand på cykelavstånd.

På jobbet svettas man. Ute svettas man. Hemma är det relativt svalt.

Önskar att orken inte försvann så fort värmen kom. Idag somnade jag efter jobbet. Likaså igår. Antagligen lika imorgon. Förstår inte vart min ork har tagit vägen. Någon som tagit den av mig?

Gatufesten. I Sundsvall, i helgen. Tro inte att jag tänker besöka den. Jag sitter i kassan på Lidl istället. Billigare så. Även lika varmt. Kanske till och med lite varmare. Inte lika mycket trängsel men ändå händelserika dagar. Var ner på gatufesten i onsdags. Då var det gratis. Vi hade det trevligt. Jag, Gugge och grannen J.  Vi var och kikade på fotboll först. Eller, först åt vi middag i kårtältet. Sedan var vi på fotboll. Sedan tillbaka in i city. Drack någon öl/cider. Pratade. Mäh, vad har du gjort där då?! Sorry, fel sida... :)

Ikväll blir det en lugn hemmakväll. Tacos till middag. Kanske glass till efterrätt. Kan behövas i värmen.

Igår var vi och hälsade på en bäs. En liten liten en. Endast tre månader gammal. Gugges kusinbarn var på besök i Norrland. Hon var så söt. Närvarande och glad hela tiden.

Dags att gå ut och känna på värmen. Kanske kan det bli middag ute?!
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits