Halvtid i sommaren

Sommaren bara rasar förbi i ett raskt tempo. Snart är hösten här. Vi är redan i mitten av juli och jag har inte hunnit med mycket i sommar. Halvtid redan?!

Hittills i sommar har jag hunnit med
ett bröllop. En helg i Sthlm avverkades snabbt men vi hann med både shopping, bröllop och tillhörande fest. Självklart gick jag därifrån med skavsår på, under och på sidan av båda mina fötter.
två Hudikresor. En var lite längre än den andra där vi hann med hela släkten (nästan).
jobb, jobb och åter jobb. Har inte sett av beach 2006 ännu, men Lidl 2006 gör sig jämt och ständigt påmind. Hoppas på lite klirr i kassan i höst nu.
en aning lite solande. Ingen repris från förra sommaren, varken i pengafrågan eller solningen. Har dock varit till Sidsjön en gång i år och hoppas på en andra gång snart. Inget dopp i något vatten ännu. Men tror att en inbjudan ligger i luften. Eller hur Frida?! ;)
en förlovning. Sex år firades tillsammans på Köpmanberget. Tror de flesta blev lite smått chockade när vi kom hem sedan. Ingen såg dock att våra fingrar glittrade men efter lite ledtrådar så fattade de en efter en.
en födelsedag. Dock inte min egen då jag firar i januari. Gugge fyllde 23 och det firades i Hudik. Jordgubbstårta och sol var beställt. Såg dystert ut på morgonen, lika så på tåget. När badkaret skulle bäras in kom ännu mer regn. Men när vi firade, då var det sol minsan.

Snart är det i alla fall dags för en veckas semester. Välbehövligt. Ska bli skönt att få sova ut på mornarna. Gugge och jag försöker hitta en sista minuten. Men just nu kan vi lika gärna ta en paketresa. Sista minuten priserna är lika höga som de vanliga. Slutar nog med att vi sitter i stugan med pappa i en vecka. Men där finns också strand, sol och bad. Vad mer behövs? Mitt paradis finns nära till hands.

Lillsis ska snart bli stor förövrigt. Eller, det är vad hon tror. Men i mina ögon kommer hon alltid att vara liten. I sommar fyller hon 18 och hon ska ta körkort. Ofattbart. Min lillasyster ska inte köra bil. Knappt så att jag ska. Jag och syster på en utekväll. Klingar också fel i mina öron. Men ack så skoj vi kommer att ha när det väl sker. För ske det kommer det att göra. Trots att jag försöker skjuta upp det så gott det går.

Kan man stoppa tiden men samtidigt låta den gå?
.Angel

Kommentarer:
Postat av: lill sis

Haha den 19 augusti är det du och jag och krogen sis, varken du vill det eller ej. ;) jag läääängtar, du med va? :P Puss

2006-07-12 @ 21:51:44
Postat av: Nina

Näe mäen! Här sitter man o uppdatera sig lite grann o ser att ni har gått o förlovat er! Inte säger du nått heller när vi pratades vid! :P Din toker! Grattis! Vad roligt! Du måste berätta allt... Vi hörs närmare helgen. Kramkram!

2006-07-12 @ 22:06:01
Postat av: Jeanette

GRATTIS!!!!! Gud vad kul! Jag satt har pa kontoret och laste din blogg och blev sa glad! Ni ar ju perfekta ihop! Grattis sotnos, ar sa glad for er! Puss// Jeanette

2006-07-13 @ 13:48:01
Postat av: Lena

Grattis till förlovningen :o). Hoppas ni har det bra i S-vall. Själv jobbar man och sliter, hökörning blandat med pensionärer och hästar. Men det är ganska mysigt ändå. Hoppas också på att hitta en vettig resa men inte än, vi avvaktar fram till mitten på augusti i alla fall. Ha det bra, hälsa G och gratta från mig och A. Kram

2006-07-13 @ 15:52:53
Postat av: Angel

lill sis: ska jag erkänna så längtat jag lite... men du, säg det inte till någon! OK?!

Nina: Att överraska är roligt! :)

Jeanette: Tack! Skoj att du är inne och läser trots ditt jäktiga liv i London. ;)

Lena: tackar tackar! du har fullt upp i sommar ser jag. Men jag antar att kusin A hjälper till en hel del?! kram till er båda!

Postat av: Madde

Men!! Håller med föregående talare! Ni kan då konsten att överraska! Grattis gumman! Vad glad jag blir för er skull! Och avundsjuk också för den delen, jag vill också:) Hoppas allt är toppen med dig och att du är redo att hälsa på oss i vårt snart färdiga hus till hösten!:) Massa pussåkram

2006-07-13 @ 22:07:05
URL: http://mintto.blogg.se
Postat av: Lena

Jodå, det är ordning på kusinen din. Han älskar sin stora röda leksak (läs traktorn). Så länge han slipper köra häst är han nöjd ;).

2006-07-14 @ 10:07:34
Postat av: Jessica

Vad roligt, grattis till förlovningen! Lite avundsjuk blir jag nog också ;)

2006-07-22 @ 17:04:08
URL: http://bokbabbel.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits