En fröjd för ögat

Denna vecka kommer jag att sitta klistrad framför TV. Denna vecka kommer det att bli svårt för Gugge att få titta på det han vill. Denna vecka kommer jag att bestämma över kanalvalet (Kanske jag alltid gör?!). Andledningen till detta är självklart Konståknings EM som pågår i Lyon, Frankrike.  

Som liten tjej drömmer man alltid om att få bli isprinsessa. Jag gjorde i alla fall det. Mamma drömde nog också om att vi döttrar skulle bli riktiga isprinsessor. Sedan 3-4 års ålder har vi stått på skrillorna och gjort våra piruetter och hopp. Syster yster är den som stått på pallen flest gånger och hon är den som lyckats bäst. Min syster är en riktig isprinsessa! I helgen åker hon till Sandviken för att tävla, jag håller alla mina tummar för att det kommer att gå bra och att hon kammar hem guldet! I mina ögon är hon alltid en isprinsessa!

Tillbaka till EM. Idag åker damerna sina kortaprogram och det ska bli spännande att se hur Lina Johansson står sig mot de andra. Jag håller i alla fall mina tummar för en placering bland de 15 bästa. Fredagkväll är vigd åt herrarnas kortaprogram. Detta är alltid en fröjd för ögat. 

Om ni söker mig denna vecka, leta framför TV för det är där jag kommer att befinna mig då det visas konståkning på TV.

.Isprinsessan Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits