Cykelstöld, plugg och stan

Så kan min dag sammanfattas.
Cykelstölden märkte jag i morse. Skulle ta min cykel och cykla iväg till A. Då märker jag att det var lite väl lätt att ta sig till min cykel. I vanliga fall brukar Gugges stå ivägen. Inte idag.
För några år sedan drömde jag alltid mardrömmar om att min cykel blev stulen. Spelade ingen roll om den var inlåst eller stod framme. Tjuvarna tog alltid min. Ingen annans.
Idag blev det verklighet. Förutom att det var Gugges cykel. Vi tog oss en tur för att leta efter cykeln i alla fall och hittade den en bit bort från oss. Phu...

Plugg är väl det enda jag kan stava till just nu egentligen. Imorgon drar vi igång med intervjuerna. Averkar en till på torsdag och den sista på tisdag nästa vecka. Svårt att nå postfolket nu när det är jultider. De verkar ha mycket att göra...

Frida sms:ade tidigare idag och frågade om vi skulle ta en sväng på stan. Som snäll vän kunde jag ju inte säga nej. Planerade för lite julklappsköp. Kom hem med lite saker till mina julkort. Får nog ta en dag själv på stan för att hinna med alla julklappar. Lättare när man är själv. Då kan man springa som man vill fram och tillbaka.

Dags för lite mera plugg. Ska gå igenom de två sista artiklarna nu och sedan sätter vi punkt för teorin.
.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits