Ej svartklädsel, kom som du är!

Då var det bestämt. Dagen då vi alla ska säga farväl till vår älskade Emma.

Kommer jag att klara av det? Kommer jag att förstå vad det är som händer?

Känns knepigt att gå på sin bästa väns begravning. Du kommer inte att sitta bredvid mig och hålla min hand. Du kommer inte sitta bredvid mig och stötta mig. Det är dig vi ska ta farväl av. Det är dig vi aldrig mer kommer att få träffa.

Jag försöker tänka att du är utomlands. I ett land där det varken finns telefon eller dator. Där det inte går att nå dig. Men det känns så deprimerande så det låter finare om jag säger att du är i himmelen.

Idag snöade det igen. Det har snöat varje dag sedan du försvann. Kan inte du se till så att det slutar och att vi också får det lika varmt och härligt som du har?! Vi vill ha sol och värme då kanske vår sorg blir lite lättare...

Du var även i tidningen idag. Blev så glad när jag läste texten. Sen kom jag på varför det stod om dig. Då blev jag ledsen.

Älskade Emma. Jag tittar på dig i fönstret varje dag. Jag försöker förstå att du inte längre finns i mitt liv. Jag försöker förstå att du alltid är i min närhet, fast du inte är det. Jag försöker förstå vad det är som har hänt. Men jag förstår ingenting. Jag förstår inte varför detta hände just dig?!

Vem är det som ska se till så att jag får veta allt nu? Vem är det som ska se till att jag får vara med på ett hörn? Vem är det jag ska vända mig till när jag behöver prata av mig? Vem ska jag prata med när jag behöver minnas jobbiga saker? Det är bara du som förstår mig! Det är bara du som vet hur jag känner!

Älskade älskade vän, hur ska jag någonsin kunna förstå?
.Angel

Kommentarer:
Postat av: Lill sis.

Kom ihåg sis, I´m allways by your side!! Ensam är inte starkast, det vet vi, därför finns jag här för dig, alltid!! Kramar till min älskade Angel - lill sis!

2006-04-05 @ 22:34:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits