Äntligen ett jobb

Jag har fått ett sommarjobb! Japp, du hörde/läste rätt. Fast det kommer bara att vara i någon eller några dagar. Pappa ringde med den glada nyheten i eftermiddags. Han och hans bror, min farbror, hade suttit och diskuterat detta igår. De tyckte att det skulle vara bättre att "anställa" oss barn i stället för att anställa några proffs. Jag, min kusin och hans flickvän ska måla om vedboden hemma hos farmor. Och nej, det är ingen liten vedbod, den rymmer två garage och en stor vedbod. Äntligen så får jag tjäna lite pengar. Inte så att jag klarar mig i sommar, men det blir i alla fall lite pengar. Och jag får vara ute, träffa farmor, pappa, mina kusiner osv.

Emma och Jocke var här förrut ikväll och fikade med mig och Gugge. Vi åt upp jordgubbstårtan från igår, eller rättare sagt, Jocke och Gugge åt upp den! Kul att se att de gillade den. Får bjuda hit dem oftare på tårta! ;) Efter de åkt har jag och Gugge suttit och kikat på TV. Jag kikade på Tsatsiki - vänner för alltid och sedan kikade vi båda på The apprentice, men Donald Trumph. Ett av våra favorit program, nu är lördagskvällarna räddade!

Pratade även med systeryster förrut. Hon berättade om hennes midsommarafton. Hon och hennes klass hade grillfest hemma hos mamma, detta urartade tyvärr lite.. men hon hade haft det skoj innan det blev som det blev.

.Angel

Kommentarer:
Postat av: G.Lindqvist

Får hålla tummarna att detta kanske är början på ny start gällande jobb! Kram ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits