Sidsjön

Hemkommen från en dag uppe vid Sidsjön. Härligt med sommar igen!
Jag och Jenny hade intagit en brygga. Vi badade, försökte ta oss upp från vattnet till bryggan på ett snyggt och graciöst sätt och solade.

Fick reda på av min älskling att polisen igår hade tagit fast en blottare som drev omkring runt Sidsjön. Hallå, runt Sidsjön! Där brukar ju jag gå varje dag (nästan). Själv dessutom. Vet inte om jag kommer att våga mig runt där själv. Bara när jag vet att det är andra människor där. Typ soliga dagar och på förmiddagen. Aldrig ensam på kvällstid. Bara om någon annan är med då.

Idag blev det gröt till lunch. Min matfantasi är borta, likaså Gugges. Han vill bara ha köttfärs och potatisgratäng. Men det går ju inte nu, när det nästan bara finns färskpotatis. Orkar och tänker inte konka hem en 3 kg potatissäck, på cykel, bara för det ändamålet.

.Angel

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits